Achterlichten Rood!

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Rico40

Achterlichten Rood!

Bericht door Rico40 » 16 dec 2019, 19:32

Ik heb sinds kort een Le mans Blauwe E90 op de kop getikt waar ik heel blij mee ben, maar vroeg mij toch af of iemand enig idee heeft wat voor achterlichten dit zijn?

Ik zie totaal geen wit stukje zodat men kan zien dat de achteruit is ingeschakeld, ik ga er voor het gemak ook maar vanuit dat dit wettelijk niet is toe gestaan maar dat ter zijde?
Vorige eigenaar kon mij ook weinig vertellen aangezien dit ook al was toen hij hem kocht, blijkbaar als je bij de juiste garage bent maakt dit voor de APK ook niet uit.

Afbeelding

Edward

Re: Achterlichten Rood!

Bericht door Edward » 16 dec 2019, 19:47

Het hoort ook gewoon wit te zijn, maar sommige mensen vinden dat lelijk en maken alles rood... en er zijn zelfs mensen die zich ervoor schamen en die laten een streepje wit over zodat het bijna lijkt (niet dus) op de LCI-achterlichten.

De regels: -> https://handboek.rdw.nl/personenautos/l ... eflectoren
Artikel 5.2.55

Afbeelding

Origineel:

Afbeelding

Er zijn echter diverse soorten achterlichten.

Clearlines:

Afbeelding

Blacklines:

Afbeelding

En zo zijn er nog veel meer...
Laatst gewijzigd door Edward op 16 dec 2019, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Rico40

Bericht door Rico40 » 16 dec 2019, 19:52

Dat wat je zegt klopt en heb het internet redelijk afgestruind en diverse soorten gevonden zoals je laat zien, maar de mijne lijken haast zo gekocht t te zijn ik kan van dichtbij ook geen aanpassingen zien of iets dergelijks.

Ik persoonlijk vindt het wel wat hebben, net zoals de Smoke versie.

Edward

Bericht door Edward » 16 dec 2019, 19:57

Al heeft de vorige eigenaar ze zo gekocht en horen ze zo... het achteruitrijlicht moet wit licht uitstralen en dat doen jouw achterlichten niet, ergo... APK-afkeur (als de keurmeester zijn/haar werk goed doet!). Een lichte coating van rode verf valt haast niet op.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Styling”