cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
- rollemanalex
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:57
- Locatie: waddinxveen
cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
goedemiddag mede bmw liefhebbers
Gisteren na het overschakelen van lpg naar benzine, tijdens het invoegen op de snelweg, ging mijn auto (e60 523i) vermogen verliezen motorlampje aan. Toen maar aan de kant gezet en gekeken wat er aan de hand was. Na uitzoeken bleek dat de vijfde cilinder niet werkte, dus toch maar de ANWB gebeld, welke de auto heeft uitgelezen met de melding back-fire/mis-fire in cilinder 5. ANWB monteur zegt de storing te hebben gereset, waar ik m'n twijfels over heb. We hebben ook de bobine vervangen voor een andere maar blijft op vijf cilinders te lopen. Cilinder 5 werkt nog steeds niet. ANWB monteur zijn conclusie was de aansturing voor deze bobine, daar zit het probleem dus de auto maar laten afslepen door een berger. Nu heb ik gelezen dat het kan zijn dat er bij een backfire de onstekking voor die cilinder wordt uitgeschakeld om verder beschadigingen aan het blok te voorkomen. Wie kan mij verder helpen? Alle hulp is welkom.
.
Gr
Alex
Gisteren na het overschakelen van lpg naar benzine, tijdens het invoegen op de snelweg, ging mijn auto (e60 523i) vermogen verliezen motorlampje aan. Toen maar aan de kant gezet en gekeken wat er aan de hand was. Na uitzoeken bleek dat de vijfde cilinder niet werkte, dus toch maar de ANWB gebeld, welke de auto heeft uitgelezen met de melding back-fire/mis-fire in cilinder 5. ANWB monteur zegt de storing te hebben gereset, waar ik m'n twijfels over heb. We hebben ook de bobine vervangen voor een andere maar blijft op vijf cilinders te lopen. Cilinder 5 werkt nog steeds niet. ANWB monteur zijn conclusie was de aansturing voor deze bobine, daar zit het probleem dus de auto maar laten afslepen door een berger. Nu heb ik gelezen dat het kan zijn dat er bij een backfire de onstekking voor die cilinder wordt uitgeschakeld om verder beschadigingen aan het blok te voorkomen. Wie kan mij verder helpen? Alle hulp is welkom.
.
Gr
Alex
Laatst gewijzigd door Robin op 30 dec 2019, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Interpunctie toegevoegd
Reden: Interpunctie toegevoegd
Re: cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
Hey Alex,
Heel vervelend verhaal dit. Als de storing gereset is en de bobine vervangen is, zou de cilinder eerst weer mee moeten lopen lijkt mij. Heb je zelf de bobines al omgewisseld om te kijken of de storing meeverhuisd naar een andere cilinder?
Even een andere vraag. Je post is gemeld door een gebruiker omdat er geen interpunctie in stond, wat voor sommige mensen het verhaal lastig te begrijpen maakt. Ik heb de post voorzien van interpunctie. Kun je hier in het vervolg rekening mee houden? Thanks!
Heel vervelend verhaal dit. Als de storing gereset is en de bobine vervangen is, zou de cilinder eerst weer mee moeten lopen lijkt mij. Heb je zelf de bobines al omgewisseld om te kijken of de storing meeverhuisd naar een andere cilinder?
Even een andere vraag. Je post is gemeld door een gebruiker omdat er geen interpunctie in stond, wat voor sommige mensen het verhaal lastig te begrijpen maakt. Ik heb de post voorzien van interpunctie. Kun je hier in het vervolg rekening mee houden? Thanks!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
Als je bobines en bougies hebt gewisseld en probleem is nog niet verholpen. Dan zou je mijn inziens naar een garage moeten gaan.
Beetje algemeen dit:
Je hebt vonk, compressie en brandstof nodig. Welke ontbreekt of doet het in mindere mate? Welke tools (en kennis) heb je tot de beschikking om die aspecten te controleren?
Beetje algemeen dit:
Je hebt vonk, compressie en brandstof nodig. Welke ontbreekt of doet het in mindere mate? Welke tools (en kennis) heb je tot de beschikking om die aspecten te controleren?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- rollemanalex
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:57
- Locatie: waddinxveen
Re: cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
De auto wordt vandaag (vanaf blerick/venlo) naar huis (Waddinxveen) gebracht met combi transport van de ANWB.
Ik heb een laptop met BMW Scanner 2.0 om de auto uit te lezen en te resetten .
Wij hebben te plekke nog een andere oude bobine getest die ik nog in de auto had leggen maar dit gaf geen verschil .
Ik heb namelijk 4 weken geleden een grote beurt geven met alle zes de bougie,s en bobine,s deze zijn door het merk Bosch vervangen .
Ik hoop op een klein wondertje en dat is het onstekking,s system resetten.
Nu maar wachten op de auto.
Wordt Vervolgd.
Ik heb een laptop met BMW Scanner 2.0 om de auto uit te lezen en te resetten .
Wij hebben te plekke nog een andere oude bobine getest die ik nog in de auto had leggen maar dit gaf geen verschil .
Ik heb namelijk 4 weken geleden een grote beurt geven met alle zes de bougie,s en bobine,s deze zijn door het merk Bosch vervangen .
Ik hoop op een klein wondertje en dat is het onstekking,s system resetten.
Nu maar wachten op de auto.
Wordt Vervolgd.
- rollemanalex
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:57
- Locatie: waddinxveen
Re: cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
UPDATE.
Auto thuis gebracht gelijk maar aan de computer gehangen en nog steeds misfire cilinder 5 en 6 ook na resetten.
Alle cilinders compressie gemeten compressie gemeten cilinder 5 geen druk.
Dus ja dan maar naar de beste bmw kenner uit de buurt.
Na een kleine vijf uurtjes sleutelen de kop er af en ja hoor een verbrande uitlaad klep.
Spullen besteld en nu maar afwachten op de spullen ik hoop op vrijdag dat ze binnen komen en dan weer alles in elkaar zetten.
Auto thuis gebracht gelijk maar aan de computer gehangen en nog steeds misfire cilinder 5 en 6 ook na resetten.
Alle cilinders compressie gemeten compressie gemeten cilinder 5 geen druk.
Dus ja dan maar naar de beste bmw kenner uit de buurt.
Na een kleine vijf uurtjes sleutelen de kop er af en ja hoor een verbrande uitlaad klep.
Spullen besteld en nu maar afwachten op de spullen ik hoop op vrijdag dat ze binnen komen en dan weer alles in elkaar zetten.
Re: cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
Onwetende vraag: deze ellende is gebeurd alleen maar doordat je ging overschakelen van LPG naar benzine?
Kan dat zomaar of is daar meer voor nodig?
Zwaar k.. dat dit is gebeurd, niemand die hierop staat te wachten.
Suc6 met de herstelwerkzaamheden en hopelijk zijn de onkosten niet te hoog.
Kan dat zomaar of is daar meer voor nodig?
Zwaar k.. dat dit is gebeurd, niemand die hierop staat te wachten.
Suc6 met de herstelwerkzaamheden en hopelijk zijn de onkosten niet te hoog.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
Hmm minder leuke reparatie om het jaar mee in te gaan.
Mag ik vragen wat het je heeft gekost, puur voor het idee?
@tomba zoiets is denk ik eerder een geval van sh*t happens. Kan ook onder benzine omstandigheden ontstaan. Filmpjes genoeg van gezien bij autodoctoren.
Oorzaak is moeilijk eenduidig vast te stellen. Denk ik.
Slechte verbranding rond om die klep?
Verkoling rondom die klep?
Een slecht "gesmede" klep als waren?
Volgens mij (corrigeer me maar als iemand het beter weet)
onder lpg kunnen wel hogere verbrandingstemperaturen ontstaan en nog iets waardoor meer smering nodig is...maar dan houdt mijn lpg know wel op.
Mag ik vragen wat het je heeft gekost, puur voor het idee?
@tomba zoiets is denk ik eerder een geval van sh*t happens. Kan ook onder benzine omstandigheden ontstaan. Filmpjes genoeg van gezien bij autodoctoren.
Oorzaak is moeilijk eenduidig vast te stellen. Denk ik.
Slechte verbranding rond om die klep?
Verkoling rondom die klep?
Een slecht "gesmede" klep als waren?
Volgens mij (corrigeer me maar als iemand het beter weet)
onder lpg kunnen wel hogere verbrandingstemperaturen ontstaan en nog iets waardoor meer smering nodig is...maar dan houdt mijn lpg know wel op.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: cilinder 5 werkt niet meer na backfire/misfire bmw e60 523i
Bedankt voor deze uitleg @ehombie
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat