Voor de 330i een originele style 160 17" gemonteerd tijdens de wintermaanden, hierop is de auto gekomen bij aanschaf in combinatie met Continental Wintercontact WS860 225/45/R17 banden, deze set is gepoedercoat door de vorige eigenaar naar een zwarte kleur.
Ervaringen met de band zijn verschillend. De ene keer kun je met nat wegdek planken zonder problemen, de andere keer merk je dat al gauw de traction ingrijpt ter correctie, om meer plezier te hebben moet DTC/ASC toch uit. Denk dat het zit in het verschil van oud of nieuw wegdek. Klinkers zijn een ramp, daar hebben we nogal een aantal van in het dorp.
Gezien de auto is gekocht in maart gelijk even een setje zomerbanden met velg aangeschaft, op nat wegdek doen deze het stukken beter!
Namelijk een style 405M 18" tevens in de kleur zwart i.c.m. Pirelli P Zero Nero GT 225/40/R18 (92Y).
Het black on black principe zint me wel
Wanneer de Conti's op zijn komen daar een volle set nieuwe 4 seizoensbanden voor in plaats, de style 405M waren toch net iets te prijzig om deze in de winter te blijven gebruiken.
Mocht iemand suggesties in de vorm van ervaringen hebben hoor ik het graag! Zelf heb ik nog nooit een 4 seizoensband gehad maar ik hoor er veel positiviteit over.
Wij wonen relatief dicht bij de Duitse grens en doen daar uiteraard ook inkopen en de tank / kanisters vullen met the good stuff

maar ook daarvoor lijkt mij een 4 seizoensband met sneeuwvlok certificering ruimschoots voldoende voor die paar sneeuwvlokjes.
Audi 80 B4 2.0 66Kw
Honda Accord 2.0 Gen 6 108Kw
Seat Leon Topsport 1.9 TDi 96Kw
BMW 320d e46 touring 110Kw
BMW 330i e91 touring 190Kw