Lambda sensor vervangen voor maar nog steeds stottering en soms storing

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
simkin

Lambda sensor vervangen voor maar nog steeds stottering en soms storing

Bericht door simkin » 08 jan 2020, 21:20

Beste BMW vrienden, ik heb een probleem met mijn e87 waarvan ik niet goed weet wat het kan zijn. Het probleem begon bij een soms haperende/stotterende motor bij het snel accelereren maar ook als ik lui weg rij in de 2de of 3de versnelling terwijl ik ik niet snel genoeg meer ga. Voornamelijk dus bij file rijden.

Als ik bij het stotteren doorpak en gas geef gaat de motor soms op half vermogen draaien en gaat het gele lampje branden. Pas als ik de motor uit en weer aan zet rijd hij weer normaal..

Bij het uitlezen gaf de computer aan dat de lambda sensor voor vervangen moest worden wat ik dan maar net voor kerst heb laten doen. Helaas is het probleem nog niet opgelost, vandaag weer motor storing met half vermogen terwijl ik in de file probeer aan te sluiten.

Morgen wordt hij wederom uitgelezen maar hoop dat iemand hier me al wat onafhankelijk advies kan geven?

ehombie

Re: Lambda sensor vervangen voor maar nog steeds stottering en soms storing

Bericht door ehombie » 09 jan 2020, 20:15

Probeer foutcodes te overhandigen

Zoals jij je klacht omschrijft kan meerdere oorzaken hebben.

Ik vrees dat je evt naar een (andere) garage moet die misschien iets meer moet doen aan diagnose. Anders ben je meer aan het vervangen dan nodig is.

Succes.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

simkin

Re: Lambda sensor vervangen voor maar nog steeds stottering en soms storing

Bericht door simkin » 10 jan 2020, 17:38

Hij is nogmaals uitgelezen en dit keer gaf de computer aan dat de 2de cilinder soms overslag had. Om dit verder te analyseren hebben ze de bobine geruild met die van cilinder 1, de bougie met die van cilinder 3 en mij verzocht om flink wat te rijden totdat het probleem zich nogmaals voordoet. Blijkt bij het uitlezen dat het het wederom overslag in cilinder 2 is, dan moet waarschijnlijk de injector vervangen worden, anders slechts de bobine/bougie.

Heb vandaag een kleine 50 KM gereden zonder enige stottering/hapering, het probleem lijkt zowaar opgelost! Stiekem hoop ik dat de bougie/bobine verbinding vies was, dat ze deze tijdens het verwisselen (bewust/onbewust) hebben schoongemaakt en dat dat het euvel in mijn geval op lost. Zodra het probleem terugkomt laat ik het weten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”