Zoals voorgesteld https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 98&t=60318 sinds afgelopen zomer (juli 2018) in het bezit van een BMW 1 cabrio uit 2009. De E88 118i aangeschaft vanwege behoefte aan een plezier wagen naast de dagelijkse Peugeot 208 als lease auto. Om dit enigszins te verantwoorden naar mezelf en omgeving, een extra reden voor de aanschaf gezocht. In dit geval het ‘open’ kunnen rijden met mooi weer

In de zoektocht naar een sportievere cabrio al snel bij BMW uitgekomen. BMW heeft altijd getrokken, de stoere lijnen en wou toch ook wel eens ervaren hoe de aandrijving op de achterwielen in de praktijk is. De huidige 2 serie coupe / cabrio altijd wel de droom geweest. Die bouwt voort op de 1 coupe / cabrio. Echte karakteristieke BMW’s als je het mij vraagt. Ik vind bovendien de E88 anno 2020 nog altijd eigentijds smoelen en in tegenstelling tot de 2 voor mij nu betaalbaar.
Verschillende exemplaren bekeken en gereden in korte tijd. Uiteindelijk een exemplaar van een autoliefhebber in Noord Holland overgekocht. 64k op de teller en in uitstekende staat, zo bleek uit de aankoopkeuring.
Kort na aanschaf direct mee op vakantie geweest naar Frankrijk, zie foto. Heerlijk de auto kunnen testen. Heerlijke wagen voor het betere en direct stuurwerk.

In het volgende bericht ga ik in op de aanpassingen die inmiddels gedaan zijn na de vakantie afgelopen zomer.