BMW E87 118i 2006 129pk - Motormanagement codes

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
tdeklerk

BMW E87 118i 2006 129pk - Motormanagement codes

Bericht door tdeklerk » 29 feb 2020, 18:02

Beste,

recentelijk een e87 118i 129pk uit 2006 gekocht met nieuwe APK en een aankoopkeuring. Weinig bijzonders gelukkig: volgende apk de fusee kogelspeling en hoogstwaarschijnlijk een nieuwe set banden. Voor de rest een nette wagen en zeker van binnen echt heel goed onderhouden.

Na 2 dagen ging het motormanagement lampje branden ... direct naar Automaan in Pijnacker gegaan. Lampje sprong aan doordat de auto stottert bij het koud optreden in 1e en 2e versnelling. Direct laten uitlezen en een aantal foutcodes:
  • 002A70 DME Valvetronic, aannemelijkheid: sporadische stroomschommelingen / aanwezig: nee
  • 002B62 DME Nokkenassensor, inlaat / aanwezig: nee
  • 002EFE DME Elektrische ventilator / aanwezig: ja
  • 002F17 DME Motorolietemperatuur, tijdelijk te hoog / aanwezig: ja
  • 00A6D1 JBE Extra waterpomp / aanwezig: nee
Na het verwijderen van de codes een aantal uur gereden zonder problemen. De volgende dag weer rijden en toen sprong het oranje motormanagement lampje weer aan, maar ik merk niets in performance of iets dergelijks. Heb wel wat gezocht op het fora, maar meestal als er echt iets mis is met de valvetronic of nokkenas dan komt de wagen in een noodloop - dit gebeurt niet bij mij en loopt nog hetzelfde als voordat het lampje aan gaat.

Iemand wel eens zelfde soort probleem gehad? Ik vind het voornamelijk vervelend dat het lampje aan springt, wordt er soms beetje nerveus van haha en wil graag dat de wagen goed rijdt. Hopelijk hebben jullie wat ideeën, expertise wat het kan zijn en wat de volgende stappen zijn.

Thanks,
T

Bijgaand foto van de uitdraai bij Automaan
Afbeelding

ehombie

Re: BMW E87 118i 2006 129pk - Motormanagement codes

Bericht door ehombie » 29 feb 2020, 20:46

Je ventilator testen? Gezien dat die fout aamwezig is

-Bidirectionaal testen met een scantool/programma evt aansturung controleren met testlamp
-Direct aansturen door er 12v en massa op te zetten vanuit een stekker
-zekering nog oke?
-zijn je massa aansluiting(en) ondermotorkap schoon/vast

Gebruik newtis.info als naslag.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”