Met veel woon-werkverkeer kilometers jaren terug vanuit economisch oogpunt voor een Fiat Punto 1.3JTD multijet gekozen. Reed op zich prima, nooit problemen mee gehad en reed inderdaad erg goedkoop. Maar als je veel op de weg zit wil je toch ook wel graag wat meer comfort en vermogen. Mijn eerste BMW was een E87 116D welke ik heb laten chippen bij VVT Tuning in Marum. Vermogen ging daarmee naar 190Pk en 425Nm, wat reed dat geweldig zeg met een verbruik bij een sportieve rijstijl van 1:18-19. Geweldige machine, bleef maar gaan en op een versleten krukaspolie na nooit problemen mee gehad terwijl ik toch ca. 50k km per jaar reed.

Sinds vorig jaar ga ik met de trein naar m'n werk en heb ik de E87 116D met pijn in m'n hart verkocht i.v.m. de hoge MRB. Ik wilde graag een BMW weer gezien m'n positieve ervaringen met het merk. Nog even gekeken naar een E46 voor een paar duizend euro (rij sinds ik met de trein ga nog geen 500 km per maand), maar uiteindelijk weer voor een E87 gekozen. Dit maal een 118i uit 2011 met leuke opties. Inmiddels rij ik hier nu een half jaar naar volle tevredenheid in, blijf het een erg mooi en tijdloos model vinden. Op een motorstoring na rijdt deze probleemloos. Ik mis het koppel van de diesel wel (425Nm) en heb mezelf al wel voorgenomen om voor de elektrificatie van het Nederlandse wagenpark nog zeker een keer een dikke 3- of 5-serie met automaat en veel vermogen aan te schaffen.