Mijn naam is Mark, ik woon in Rijswijk en ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van een BMW 318i Touring. Dit is mijn allereerste BMW moet ik eerlijk toegeven. Ik heb hiervoor voornamelijk Volvo gereden, maar dankzij mijn vriendin (Reed 1-serie, nu Mini cabrio) de overstap gemaakt naar dit fijne merk. Na wat onderzoek gedaan te hebben naar een passende BMW, waarbij ik regelmatig op dit forum terecht kwam, heb ik vorige week mijn nieuwe auto gevonden. Ondanks dat hij al 12 jaar oud is en 174k gereden heeft, ziet hij er nog erg netjes uit. Je kunt zien dat de vorige eigenaar er zuinig op geweest is. Uiteraard vermoedde ik wel wat puntjes van aandacht, dus ik heb hem afgelopen dinsdag naar de lokale garagehouder gebracht voor een algehele check. De monteur daar is zelf BMW rijder en fan, dus die vertrouwde ik volledig. Hier kwamen wel wat aandachtspunten uit, maar niets schrikbarends gelukkig. Het meest opvallende was dat de nieuw gemonteerde achterbanden (255-35-19) een bredere maat hebben dan de voorbanden (225-35-19) en geen runflat zijn, wat de voorbanden wel zijn. Daar moet ik nog wel wat mee doen denk ik... Ik heb hier wel het een en ander gelezen over een breedset, maar volgens de monteur klopt deze verhouding niet. Iemand tips/advies? Ik vind persoonlijk deze grootte net iets te veel van het goede, dus wil ze vervangen voor een maat (inch) kleiner.
Wat ik nog wil doen is:
- De gele Angel Eyes vervangen voor witte LED
- Kleinere wielen onder de auto (18 inch). Mocht er iemand zijn die de huidige over zou willen nemen, of willen ruilen, dan hoor ik het graag
- Voor onze pup een rubber mat in de kofferbak