Stuur staat scheef en F11 trek naar rechts.
Stuur staat scheef en F11 trek naar rechts.
Ik ben in het bezit van een F11 uit 2011
Nu wilt het geval dat mijn stuur wat scheef staat (naar links) en ik heb zelf het idee dat de auto naar rechts trekt.
Is dit een bekend "probleem" of is het een kwestie van laten uitlijnen. En waar in de buurt van Voorne Putten kan ik dat het beste doen?
Groet Jeroen
Nu wilt het geval dat mijn stuur wat scheef staat (naar links) en ik heb zelf het idee dat de auto naar rechts trekt.
Is dit een bekend "probleem" of is het een kwestie van laten uitlijnen. En waar in de buurt van Voorne Putten kan ik dat het beste doen?
Groet Jeroen
Pre-LCI E91 335I
Re: Stuur staat scheef en F11 trek naar rechts.
Geen bekend probleem en je kan uitlijnen bij de lokale uitlijner of de dealer.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
goedemorgen, volgens mij is het wel degelijk een bekend probleem.... ik heb er ook al eens een vraag over gesteld:(viewtopic.php?f=536&t=45317&p=689379#p689379) en daarin had ik de volgende link meegestuurd:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ight=right
Ook mijn F10 (523i) trok naar rechts ondanks secuur uitlijnen. Vorige week heeft de auto een software update gekregen voor de stuurbekrachtiging /stuurhuis. Ik heb nog niet veel gereden na deze update, maar de eerste indruk is goed. Niet meer het gevoel dat de auto steeds in een 'spoor' rijdt.
Wellicht dat je dat ook eens kan proberen....
Ook mijn F10 (523i) trok naar rechts ondanks secuur uitlijnen. Vorige week heeft de auto een software update gekregen voor de stuurbekrachtiging /stuurhuis. Ik heb nog niet veel gereden na deze update, maar de eerste indruk is goed. Niet meer het gevoel dat de auto steeds in een 'spoor' rijdt.
Misschien kan je band / velg combinatie ook meespelen. Ik had bijvoorbeeld dat als mijn f10 goed reed op de zomerbanden, hij na de wissel naar de Winterset uitgelijnd moest worden omdat het stuur scheef stond. In het voorjaar als ik van winter naar zomerse ging was het probleem er weer en moest de auto opnieuw uitgelijnd worden.
Als je stuur scheef staat, is het uitlijnen.beamer523i schreef: ↑04 mei 2020, 10:01 goedemorgen, volgens mij is het wel degelijk een bekend probleem.... ik heb er ook al eens een vraag over gesteld:(viewtopic.php?f=536&t=45317&p=689379#p689379) en daarin had ik de volgende link meegestuurd:
Het geen wat jij bedoelt dat heeft met elektrische stuurhuizen te maken. Daar is inderdaad een software update voor maar die fixt niet alles. Dat is ook nooit de insteek van BMW geweest zolang het binnen de marges blijft is het over voor hun.
Bandencombinatie daar zit het 'm ook in.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Bedankt voor de feedback allemaal.
Contact gehad met de dealer. Auto wordt volgende week uitgelijnd, en mogelijk volgt er een calibratie van de stuursensos plaats. Mogelijk staat daarom het stuur scheef.
Contact gehad met de dealer. Auto wordt volgende week uitgelijnd, en mogelijk volgt er een calibratie van de stuursensos plaats. Mogelijk staat daarom het stuur scheef.
Pre-LCI E91 335I
-
Of het ermee te maken heeft ......, na de software update van het stuurhuis rijdt de auto in ieder geval een stuk beter, is minder zijwindgevoelig, stuurt lichter en toch directer, voelt op de snelweg minder alsof er steeds 'sporen' in de weg zitten. Kortom een stap voorwaarts qua plezierig rijden.Source schreef: ↑04 mei 2020, 23:12 Als je stuur scheef staat, is het uitlijnen.
Het geen wat jij bedoelt dat heeft met elektrische stuurhuizen te maken. Daar is inderdaad een software update voor maar die fixt niet alles. Dat is ook nooit de insteek van BMW geweest zolang het binnen de marges blijft is het over voor hun.
Bandencombinatie daar zit het 'm ook in.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 mei 2020, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig deel van quote verwijderd
Reden: Onnodig deel van quote verwijderd
Ondertussen is de auto uitgelijnd. En bij intertuning voorzien van de laatste updates en alles is weer ok.
Pre-LCI E91 335I