Reservesleutel werkt niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hoelahoep

Reservesleutel werkt niet

Bericht door Hoelahoep » 06 jul 2020, 11:48

Vanaf maart 2019 ben ik in het bezit van een E93 cabrio 325I uit 2007. Ik kreeg 2 sleutels mee en merkte direct daarna dat 1 van die 2 niet werkte. Mijn eerste gedachte was dat de batterij wel vervangen zou moeten worden, maar dat leverde geen resultaat op: de 2e sleutel werkt nog steeds niet, ook niet na vervanging van het batterijtje (type 2032).
Omdat het toch wel handig kan zijn om 2 werkende sleutels te hebben vroeg ik mij af of iemand een oplossing hiervoor heeft welke ik zelf kan doen? Of moet ik hiervoor langs de dealer?

Hoelahoep

Re: Reservesleutel werkt niet

Bericht door Hoelahoep » 07 jul 2020, 19:33

Zelf heb ik vandaag nog een poging gedaan en warempel, in combinatie met het dashboardknopje voor openen en vergrendelen van de deuren komt de reservesleutel tot leven. Zij het niet van harte, eerst alleen sluiten met het logo-knopje op de sleutel (en openen met dashboardknopje), later beide functies met de reservesleutel. Het lijkt erop dat het systeem de sleutel eerst weer moet herkennen!
Na een paar minuten weigert hij echter weer. Voor een goed begrip: al die tijd werkt de in gebruik zijnde 1e sleutel perfect.
Ik heb het vermoeden dat de sleutel enige tijd in de sleuf moet blijven om goed te blijven functioneren. Ergens gelezen dat je de sleutel tenminste 20 seconden moet induwen (en ingeduwd houden), hetgeen ik ook gedaan heb.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”