
Zat er al een tijdje naar te loeren maar de hoeveelheid problemen met dit model hielden me enigszins tegen en dan met name met de V8 en V12 motoren...wat een ellende kan je daarmee hebben!
Maar voor een veilige keuze gegaan en 'op zoek' naar een 6 in lijn en dus een 730, deze zijn behoorlijk dun gezaaid en het gros wat er aangeboden wordt is V8 en als ik ergens geen zin in heb is het om een half blok uit elkaar te moeten trekken omdat er een keerring van 2 Euro is gaan lekken of om rookgordijnen te trekken vanwege lekkende klepsteelrubbers.
Een net exemplaar vinden is ook nog een kunst trouwens, voor de grap eens een 760 Li met Individual pakket bekeken, wat een een teleurstelling was dat!! Zag er op de foto's prachtig uit met wit lederen bekleding en alcantara hemelbekleding, koelkast en aparte AC units achter. Echt een hele dikke rijkeluisbak, helaas rook ik meteen de rooklucht al toen ik de deur opende en ook de bekleding had z'n beste tijd gehad. Maar snel weer omgekeerd!
Uiteindelijk een op de foto's nette 730i gespot, niet zo aso luxe maar wel ontzettend netjes en bijna als nieuw, hij ruikt zelfs als een BMW (typisch luchtje).
Wel een importauto, dat hield me in eerste instantie tegen omdat de herkomst dubieus kán zijn. Gelukkig was dat hier niet het geval. Een nieuw kenteken op een oude auto vindt ik overigens ook geen gezicht maar dat went vanzelf. Eigenlijk niets op aan te merken, alles werkt...zelfs de SOS knop die ik natuurlijk weer moest testen en dus wel echt 112 aan de lijn kreeg

Mega ouderwetse handset in de auto (die is helaas defect), de telefoonunit zelf werkt wel gewoon maar wel met een eigen SIM-kaart (die ik nog had liggen) dus lekker ouderwetsch een autotelefoon.
Wel even wennen aan het niet echt gebruiksvriendelijke iDrive, dat was in de E60 wat gebruiksvriendelijker maar die was ook wat jonger.
Wat rijden betreft is het echt een totaal andere auto dan de E60 en ook niet te vergelijken met m'n W220. Je hebt echt het gevoel in een tank te rijden.
Waar de E60 wat sportiever afgesteld is, is de E65 puur op comfort gericht en dan heeft de mijne nog niet eens luchtvering en een adaptief onderstel (gelukkig en redelijk zeldzaam), kan t ook niet kapot.
Voor mijn rijstijl is het perfect zo maar als je van doorrijden houdt is ie wellicht wat onder gemotoriseerd met 'slechts' 231 PK.
















