Irvin - 528 F11 2011
Irvin - 528 F11 2011
Hoi,
In mei 2019 deze auto gekocht van de 1e eigenaar.
Hij heeft de heerlijke 6 cilinder n53 motor.
Om het mezelf een stuk makelijker te maken de lijst met aangevinkte opties:
Transmission Automatic
Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery LEDER DAKOTAZIMTBRAUN (LCEZ)
Editions And Packages
S710A M Leather Steering Wheel
Comfort And Interior Equipment
S431A Interior Mirror With Automaticdip
S441A Smoker Package
S456A Comfort Seat With Memory
S488A Lumbar Support Driver And Passenger
S494A Seat Heating Driverpassenger
S496A Seat Heating Rear
S4B5A Fine Wood Ash Grain Highgloss
S4URA Ambient Interior Lighting
Multimedia
S609A Navigation System Professional
S614A Internet Preparations
S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S633A Preparation Mobile Phone Business
S676A HiFi Speaker System
S698A AreaCode 2 For DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control For Teleservices
S6FLA USBAudio Interface
S6NFA Music Interface For Smartphone
S6VCA Control For Combox
- Bavsound Amplifier Upgrade Available
Driver Assistance And Lightning
S502A Headlight Cleaning System
S508A Park Distance Control PDC
S522A Xenon Light
S524A Adaptive Headlights
S534A Automatic Air Conditioning
S575A Supplementary 12V Sockets
S5ACA Highbeam Assistant
S548A Kilometercalibrated Speedometer
Wheels And Drive
S205A Automatic Transmission
S230A Extra Package EUspecific
S248A Steering Wheel Heater
S258A Tire With Runflat Functionality
S2K2A BMW LA Wheel V Spoke 328
S2PAA Wheel Bolt Retainer
Environment And Safety
S302A Alarm System
S316A Automatic Trunk Lid Mechanism
S320A Deleted Model Lettering
S322A Comfort Access
S3AGA Reversing Camera
S3APA Windshield With Grey Wedge
S3ATA Roof Rail Aluminum Satin Finish
S3MBA Indiv Ext Line Burnished Aluminium
S845A Acoustic Belt Warning
S863A Retailer Directory Europe
S868A Language Version Dutch
S877A Delete Crosspattern Operation
S886A Onboard Vehicle Literature Dutch
S8KAA OELWARTUNGSINT 30000KM 24 MONATE
S8S2A Coding Alarm Signal
S8S3A Automatic Locking When Driving Off
S8SCA Telematics Access Requestcountryspec
S8TFA Active Pedestrian Protection
S8TLA TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV
S8TNA Daytime Runlights Adjusvia Light Menu
S8V2A Label
Individual Equipment
S775A Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles
S1CBA CO2 Package
S1CDA Brake Energy Regeneration
Het dakotazimtbraun leder in combinatie met de Fine Wood Ash Grain Highgloss trim is een niet veel geziene combinatie.
Heb een tijdje met het idee gelopen om de delen te laten wrappen, maar besloten het niet te doen juist omdat je het niet veel ziet.
Een gokje genomen en de auto gekocht zonder garantie.
De remmen van de vooras waren voor de verkoop nog vervangen en de auto is altijd dealer onderhouden geweest en van de 1e eigenaar dus ik durfde het wel aan.
Mede door de hogere km stand verwachte ik wel onderhoud maar daar was de prijs dan ook naar.
Nu na ruim een jaar rijden zijn er wel wat reparaties gedaan en ook wat aanpassingen en zijn er nog meer plannen.
Ik zal dit in een volgende post plaatsen.
Voor nu nog even twee foto's van tijdens de proefrit en tevens de dag dat ik de auto gekocht en mee naar huis genomen heb.
Gr, Irvin
In mei 2019 deze auto gekocht van de 1e eigenaar.
Hij heeft de heerlijke 6 cilinder n53 motor.
Om het mezelf een stuk makelijker te maken de lijst met aangevinkte opties:
Transmission Automatic
Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery LEDER DAKOTAZIMTBRAUN (LCEZ)
Editions And Packages
S710A M Leather Steering Wheel
Comfort And Interior Equipment
S431A Interior Mirror With Automaticdip
S441A Smoker Package
S456A Comfort Seat With Memory
S488A Lumbar Support Driver And Passenger
S494A Seat Heating Driverpassenger
S496A Seat Heating Rear
S4B5A Fine Wood Ash Grain Highgloss
S4URA Ambient Interior Lighting
Multimedia
S609A Navigation System Professional
S614A Internet Preparations
S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S633A Preparation Mobile Phone Business
S676A HiFi Speaker System
S698A AreaCode 2 For DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control For Teleservices
S6FLA USBAudio Interface
S6NFA Music Interface For Smartphone
S6VCA Control For Combox
- Bavsound Amplifier Upgrade Available
Driver Assistance And Lightning
S502A Headlight Cleaning System
S508A Park Distance Control PDC
S522A Xenon Light
S524A Adaptive Headlights
S534A Automatic Air Conditioning
S575A Supplementary 12V Sockets
S5ACA Highbeam Assistant
S548A Kilometercalibrated Speedometer
Wheels And Drive
S205A Automatic Transmission
S230A Extra Package EUspecific
S248A Steering Wheel Heater
S258A Tire With Runflat Functionality
S2K2A BMW LA Wheel V Spoke 328
S2PAA Wheel Bolt Retainer
Environment And Safety
S302A Alarm System
S316A Automatic Trunk Lid Mechanism
S320A Deleted Model Lettering
S322A Comfort Access
S3AGA Reversing Camera
S3APA Windshield With Grey Wedge
S3ATA Roof Rail Aluminum Satin Finish
S3MBA Indiv Ext Line Burnished Aluminium
S845A Acoustic Belt Warning
S863A Retailer Directory Europe
S868A Language Version Dutch
S877A Delete Crosspattern Operation
S886A Onboard Vehicle Literature Dutch
S8KAA OELWARTUNGSINT 30000KM 24 MONATE
S8S2A Coding Alarm Signal
S8S3A Automatic Locking When Driving Off
S8SCA Telematics Access Requestcountryspec
S8TFA Active Pedestrian Protection
S8TLA TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV
S8TNA Daytime Runlights Adjusvia Light Menu
S8V2A Label
Individual Equipment
S775A Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles
S1CBA CO2 Package
S1CDA Brake Energy Regeneration
Het dakotazimtbraun leder in combinatie met de Fine Wood Ash Grain Highgloss trim is een niet veel geziene combinatie.
Heb een tijdje met het idee gelopen om de delen te laten wrappen, maar besloten het niet te doen juist omdat je het niet veel ziet.
Een gokje genomen en de auto gekocht zonder garantie.
De remmen van de vooras waren voor de verkoop nog vervangen en de auto is altijd dealer onderhouden geweest en van de 1e eigenaar dus ik durfde het wel aan.
Mede door de hogere km stand verwachte ik wel onderhoud maar daar was de prijs dan ook naar.
Nu na ruim een jaar rijden zijn er wel wat reparaties gedaan en ook wat aanpassingen en zijn er nog meer plannen.
Ik zal dit in een volgende post plaatsen.
Voor nu nog even twee foto's van tijdens de proefrit en tevens de dag dat ik de auto gekocht en mee naar huis genomen heb.
Gr, Irvin
Re: Irvin - 528 F11 2011
Mooi, mooi! Grote reparaties gehad of meer in de trant van goed onderhoud
Re: Irvin - 528 F11 2011
Van harte welkom op het forum Irvin!
Veel leesplezier hier...
Veel leesplezier hier...
Re: Irvin - 528 F11 2011
Een paar grote(re) reparaties gehad.
Vorig jaar met de auto naar zuid frankrijk gereden.
Dat ga ik niet doen met een auto die niet nagekeken is.
Bij mij in het dorp zit een BMW specialist en die heeft hem nagelopen.
De reactie en draagarmen aan de voorzijde zijn toen vervangen.
Ook zijn de multiriem spanrol en looprol vevangen.
Bij koude start liep de motor soms niet lekker op 6 cilinders, om te kijken of het aan de bobine of injector lag zijn toen 2 bobines omgewisseld.
Het bleek aan een injector te liggen maar een flinke rit naar zuid frankrijk heeft die storing verholpen.
Waarschijnlijk een beetje vervuiling.
In december de automaat laten spoelen en filter vervangen.
Tot nu toe niets geks, gewoon onderhoud/normale slijtage.
Totdat de auto in februari een nieuwe APK moest hebben.
Voor die tijd had ik al gemerkt dat het stuur niet altijd in de middenstand terugkwam.
Dat was dus apk afkeur en er moest een ander stuurhuis onder.
Aangezien het een electrische is kost deze nieuw bij BMW €2500,- zonder montage....
Gelukkig heeft mijn garage een paar goede connecties en heeft hij een nieuwe origineel van BMW kunnen regelen voor €1350,- minder.
Revisie was lastig want ze hadden er geen liggen dus dan had het erg lang kunnen duren voor er een geleverd had kunnen worden.
Of ik had de auto een paar weken stil moeten zetten.
Een 2e handse had ook nog gekund maar daar ben ik niet zo van.
Gr, Irvin
Vorig jaar met de auto naar zuid frankrijk gereden.
Dat ga ik niet doen met een auto die niet nagekeken is.
Bij mij in het dorp zit een BMW specialist en die heeft hem nagelopen.
De reactie en draagarmen aan de voorzijde zijn toen vervangen.
Ook zijn de multiriem spanrol en looprol vevangen.
Bij koude start liep de motor soms niet lekker op 6 cilinders, om te kijken of het aan de bobine of injector lag zijn toen 2 bobines omgewisseld.
Het bleek aan een injector te liggen maar een flinke rit naar zuid frankrijk heeft die storing verholpen.
Waarschijnlijk een beetje vervuiling.
In december de automaat laten spoelen en filter vervangen.
Tot nu toe niets geks, gewoon onderhoud/normale slijtage.
Totdat de auto in februari een nieuwe APK moest hebben.
Voor die tijd had ik al gemerkt dat het stuur niet altijd in de middenstand terugkwam.
Dat was dus apk afkeur en er moest een ander stuurhuis onder.
Aangezien het een electrische is kost deze nieuw bij BMW €2500,- zonder montage....
Gelukkig heeft mijn garage een paar goede connecties en heeft hij een nieuwe origineel van BMW kunnen regelen voor €1350,- minder.
Revisie was lastig want ze hadden er geen liggen dus dan had het erg lang kunnen duren voor er een geleverd had kunnen worden.
Of ik had de auto een paar weken stil moeten zetten.
Een 2e handse had ook nog gekund maar daar ben ik niet zo van.
Gr, Irvin
Re: Irvin - 528 F11 2011
Dat stuurhuis is wel een zure ja..... gelukkig is de prijs flink gereduceerd de rest is wel gewoon onderhoud idd. Maar als ze heel de draagarmen vervangen en niet alleen de rubbers loopt t wel aardig in de papieren.
Nette wagen, genieten maar!
Nette wagen, genieten maar!
Re: Irvin - 528 F11 2011
Vervelend van het stuurhuis. Een elektrisch kan je prima gebruikt kopen.
Je hebt een mooie auto. Geniet er van.
Je hebt een mooie auto. Geniet er van.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Irvin - 528 F11 2011
Afgelopen jaar al het een en ander gedaan aan de auto.
Toen ik hem kocht was de chrome rand om een van de nieren gescheurd en was het beugeltje waarmee het zijknipperlicht vast zit afgebroken.
Deze heb ik beide vervangen door zwarte exemplaren.
Een paar weken later folie op de zij en achterruiten laten zetten.
Op de voorste zijruiten zit wat er wettelijk maximaal is toegestaan en achter een stuk donkerder.
Voor had ik hem liever een tint donkerder gehad, misschien dat ik dit alsnog een keer laat doen,
maar dan wel kans op een bekeuring.
Om de ruiten van de achterportieren te kunnen tinten zijn de deurpanelen verwijderd, ik heb toen meteen de asbakjes in de portiervakken verwijderd, deze zitten namelijk met 2 schroefjes vanaf de achterzijde vast.
Meer ruimte voor de kids om zooi te kunnen dumpen en gerookt mag/wordt er toch niet in de auto.
Ook heb ik nog een verticaal afneembare trekhaak gemonteerd.
In het interieur een kuda console geplaatst met een telefoonhouder en meteen het laadsnoertje netjes weg gewerkt.
En via ali een nieuw mechaniek/klepje voor het asbakje in de middenconsole aangezien deze niet meer dicht bleef zitten.
Ook zijn de logo's op de motorkap en kofferklep de naafkapjes van de originele wielen en het logo op het stuur nu geheel zwart.
De uitstapverlichting onderin de voorportieren vervangen door units met een BMW logo.
En een origineel BMW F11 ehbo setje in de kofferklep geplaatst.
Alle interieur en uitstap verlichting vervangen door led's.
En een dashcam geplaatst die is aangesloten op een 12V plug die vervolgens weer is aangesloten op de bedrading van de 12V plug bij het voetencompartiment van de bijrijder zit.
Oja en ook via ali een dummy dopje voor in de 12V plug in bekerhouder die voor de versnellingspook zit besteld,
daar zat nu niets in.
Aangezien de autosleutels regelmatig in het daarvoor bestemde houdertje staan leek me dat i.v.m. de kans op kortsluiting wel zo veilig.
Toen ik hem kocht was de chrome rand om een van de nieren gescheurd en was het beugeltje waarmee het zijknipperlicht vast zit afgebroken.
Deze heb ik beide vervangen door zwarte exemplaren.
Een paar weken later folie op de zij en achterruiten laten zetten.
Op de voorste zijruiten zit wat er wettelijk maximaal is toegestaan en achter een stuk donkerder.
Voor had ik hem liever een tint donkerder gehad, misschien dat ik dit alsnog een keer laat doen,
maar dan wel kans op een bekeuring.
Om de ruiten van de achterportieren te kunnen tinten zijn de deurpanelen verwijderd, ik heb toen meteen de asbakjes in de portiervakken verwijderd, deze zitten namelijk met 2 schroefjes vanaf de achterzijde vast.
Meer ruimte voor de kids om zooi te kunnen dumpen en gerookt mag/wordt er toch niet in de auto.
Ook heb ik nog een verticaal afneembare trekhaak gemonteerd.
In het interieur een kuda console geplaatst met een telefoonhouder en meteen het laadsnoertje netjes weg gewerkt.
En via ali een nieuw mechaniek/klepje voor het asbakje in de middenconsole aangezien deze niet meer dicht bleef zitten.
Ook zijn de logo's op de motorkap en kofferklep de naafkapjes van de originele wielen en het logo op het stuur nu geheel zwart.
De uitstapverlichting onderin de voorportieren vervangen door units met een BMW logo.
En een origineel BMW F11 ehbo setje in de kofferklep geplaatst.
Alle interieur en uitstap verlichting vervangen door led's.
En een dashcam geplaatst die is aangesloten op een 12V plug die vervolgens weer is aangesloten op de bedrading van de 12V plug bij het voetencompartiment van de bijrijder zit.
Oja en ook via ali een dummy dopje voor in de 12V plug in bekerhouder die voor de versnellingspook zit besteld,
daar zat nu niets in.
Aangezien de autosleutels regelmatig in het daarvoor bestemde houdertje staan leek me dat i.v.m. de kans op kortsluiting wel zo veilig.