Beste leden,
Vandaag heb ik de olie + filter (compleet met carter) van mijn bak vervangen (6HP19)
Dit omdat de automaat soms een beetje bonkt wanneer ik bijv. een kruispunt nader en hij terug schakelt naar de 1.
Alles is netjes verlopen en rijdt/schakelt prima totdat ik later op de dag de snelweg op ging en even flink het gas pedaal intrapte. Tussen de 4000 en 5000 toeren bleef hij hangen en viel in een storing (storing transmissie)
Ik ben gestopt en heb de auto opnieuw gestart en het probleem was weg. Maar ik durf nu dus niet stevig meer te rijden met hoge snelheden. Bij normaal rij gedrag is er geen probleem.
Mijn vraag is nu dan ook: is na een verversing van de olie een bak reset aan te raden? Of juist niet
Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen.
Transmissie Storing na olie verversen.
Transmissie Storing na olie verversen.
E60 530i
————
————
Re: Transmissie Storing na olie verversen.
Met uitlezen weet je meer...
Versnellingsbak adaptatie reset, je kunt het proberen...maar ik denk het niet. Na olie wissel wordt dit door zf niet aangeraden.
Versnellingsbak adaptatie reset, je kunt het proberen...maar ik denk het niet. Na olie wissel wordt dit door zf niet aangeraden.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist toch even mijn adaptiewaardes gereset met INPA wat ''denk ik'' iets heeft opgelost maar ook niet alles lijkt soepel te gaan.
Tijdens de 1e rit na de reset merkte ik dat de auto soms wat robuust schakelde. na een stukje rijden ging dit steeds beter alleen merk ik dat als hij van de 2 naar de 3 schakelt eerst zijn toerental een micro seconde verhoogd en dan (voelbaar) op schakelt.
Ik lees hier en daar dat het inleer proces een paar ritten kan duren dus hopelijk wordt dit nog beter in de loop van de week.
Pluspunt is dat de voelbare ''bonk'' wanneer ik een stoplicht nader en de auto terug schakelt naar de 1e versnelling ''lijkt'' weg te zijn gelukkig.
Iemand nog enige tips of er eventuele bak updates zijn of iets software matig gedaan kan worden?
Tijdens het uitlezen van de bak zat er deze fout in:
Errorcode: 4F 95 38
*F_HFK doesn't exist in result record 1
*F_UW_ANZ doesn't exist in result record 1
*F_ART_ANZ doesn't exist in result record 1
Alvast bedankt
Tijdens de 1e rit na de reset merkte ik dat de auto soms wat robuust schakelde. na een stukje rijden ging dit steeds beter alleen merk ik dat als hij van de 2 naar de 3 schakelt eerst zijn toerental een micro seconde verhoogd en dan (voelbaar) op schakelt.
Ik lees hier en daar dat het inleer proces een paar ritten kan duren dus hopelijk wordt dit nog beter in de loop van de week.
Pluspunt is dat de voelbare ''bonk'' wanneer ik een stoplicht nader en de auto terug schakelt naar de 1e versnelling ''lijkt'' weg te zijn gelukkig.
Iemand nog enige tips of er eventuele bak updates zijn of iets software matig gedaan kan worden?
Tijdens het uitlezen van de bak zat er deze fout in:
Errorcode: 4F 95 38
*F_HFK doesn't exist in result record 1
*F_UW_ANZ doesn't exist in result record 1
*F_ART_ANZ doesn't exist in result record 1
Alvast bedankt
E60 530i
————
————
Als je de adaptiewaarden reset (wat zeer sterk wordt afgeraden) is de automaat altijd ruw in het begin. De automaat moet weer 'leren'. Je zal een kleine 50 kilometer moeten rijden (rustig) om het weer normaal te krijgen en de kans is groot dat je probleem gewoon weer terug komt. Een oliewissel is niet altijd een oplossing voor het probleem.
Ik snap die foutmelding niet...als die genomen is na adaptatiereset kan ik er nog iets van maken....
Als die in noodloop schiet zal het mijn ziens een andere melding zijn geweest.
Er zwerft volgens mij ergens wel een link (op dit forum) hoe je de automaat moet inleren.
Succes
Als die in noodloop schiet zal het mijn ziens een andere melding zijn geweest.
Er zwerft volgens mij ergens wel een link (op dit forum) hoe je de automaat moet inleren.
Succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht