Lampje Motor management brandt
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01 jul 2020, 13:53
Lampje Motor management brandt
Hoi Luitjes,
Sinds 5 weken gaat het MM lampje aan maar ook weer uit. Ik heb al verschillende BMW specialisten gesproken. De een zegt Lambda sonde(s), de ander zegt wellicht de katalysator of ergens valse lucht. De storingsmelding is rij 1 en rij 2 te arm mengsel.
Tot op heden is de carterventilatie vervangen en is er een rooktest gedaan waaruit bleek dat een slangetje lekte en is vervangen. Storingsmelding blijft echter terugkomen. Na een paar dagen en/of paar keer starten verdwijnt het weer. Uiterst irritant omdat je niet weet wat het precies is
Wie kan mij hier iets over vertellen, wellicht heeft iemand dit ook gehad. Ik heb een 330 CI
Kan dit wellicht ook iets in de software zijn?
Hoor het graag, alvast bedankt
Sinds 5 weken gaat het MM lampje aan maar ook weer uit. Ik heb al verschillende BMW specialisten gesproken. De een zegt Lambda sonde(s), de ander zegt wellicht de katalysator of ergens valse lucht. De storingsmelding is rij 1 en rij 2 te arm mengsel.
Tot op heden is de carterventilatie vervangen en is er een rooktest gedaan waaruit bleek dat een slangetje lekte en is vervangen. Storingsmelding blijft echter terugkomen. Na een paar dagen en/of paar keer starten verdwijnt het weer. Uiterst irritant omdat je niet weet wat het precies is
Wie kan mij hier iets over vertellen, wellicht heeft iemand dit ook gehad. Ik heb een 330 CI
Kan dit wellicht ook iets in de software zijn?
Hoor het graag, alvast bedankt
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01 jul 2020, 13:53
Re: Lampje Motor management brandt
Inmiddels 6 dagen geleden sinds mijn verzoek tot reactie. Zou het uiterst op prijs stellen als er iemand reageert. Daar is dit forum toch voor.
Groet Harry
Groet Harry
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Lampje Motor management brandt
Ik weet dat je graag een reactie wilt hebben, maar wellicht te weinig info ?
Meestal heeft het lampje betrekking op brandstofmengsel
Luchtmassameter
Lambda Sonde
Gasklep
Vacuum lek
Jouw foutcodes wijzen op "Fuel trim to low"
Ik zou mijn licht eens hier opsteken
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... uble-codes
Via Google is er ook een schat aan info en oplossingen te vinden als je zoekt met
https://www.google.com/search?client=fi ... rim+to+low
Meestal heeft het lampje betrekking op brandstofmengsel
Luchtmassameter
Lambda Sonde
Gasklep
Vacuum lek
Jouw foutcodes wijzen op "Fuel trim to low"
Ik zou mijn licht eens hier opsteken
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... uble-codes
Via Google is er ook een schat aan info en oplossingen te vinden als je zoekt met
https://www.google.com/search?client=fi ... rim+to+low
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Lampje Motor management brandt
Het defect aanwijzen om je probleem te verhelpen gaat moeilijk via een forum icm met je aangeleverde info.
Maar wat bovenstaande forumlid aangeeft...is inderdaad iets moois om in te duiken. Zeker die fueltrims...
Iemand die ervaren is kan met "live scandata" een en ander beredeneren omtrent een, vacuum lek, lambda sonde(s), katalysator, gebrek brandstof(druk)....
Laat je evt de oplossing ook weten.... ?
Maar wat bovenstaande forumlid aangeeft...is inderdaad iets moois om in te duiken. Zeker die fueltrims...
Iemand die ervaren is kan met "live scandata" een en ander beredeneren omtrent een, vacuum lek, lambda sonde(s), katalysator, gebrek brandstof(druk)....
Laat je evt de oplossing ook weten.... ?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01 jul 2020, 13:53
Re: Lampje Motor management brandt
Hartelijk dank voor de reacties, dit heeft echt geholpen. Het bleek een vacuumlek(je) te zijn. Nu dat het gemaakt is merk ik wel degelijk verschillen. Veel directer op het gas en het verbruik is minder. Volgende fase is.
> Spoorverbreders. Ik heb nu de OEM 75 velgen, 18 inch met achter 255/35 en voor 225/35 wie kan mij iets betaalbaars adviseren.
> meer/beter geluid. Heb op het internet apparaatjes gezien die achter de kat worden gezet met een vacuumklepje met afstand bediening. WAT IS DIT PRECIES ???
> ChipTuning. IK blijk maar max 19 PK en 30 nm te kunnen winnen. Wat voor betaalbare opties heb ik nog meer??
Hoor het graag.
> Spoorverbreders. Ik heb nu de OEM 75 velgen, 18 inch met achter 255/35 en voor 225/35 wie kan mij iets betaalbaars adviseren.
> meer/beter geluid. Heb op het internet apparaatjes gezien die achter de kat worden gezet met een vacuumklepje met afstand bediening. WAT IS DIT PRECIES ???
> ChipTuning. IK blijk maar max 19 PK en 30 nm te kunnen winnen. Wat voor betaalbare opties heb ik nog meer??
Hoor het graag.
Re: Lampje Motor management brandt
Spoorverbreders kan je doen, maar verdiep je er wel in, want de meningen zijn best verdeeld erover. Ik denk dat ze bij BMW heel goed hebben nagedacht en berekend hoe ze die auto wilde bouwen. Met spacers verander je de complete geometrie van je onderstel. Vooral aan de stuur as kunnen de gevolgen echt nadelig zijn.
Er zijn idd bedrijven die een soortachtige klep in het uitlaatsysteem kunnen bouwen, leek mij bij m'n 3 serie ook wel leuk, maar toen niet gedaan omdat ik sowieso al twijfelde en bijkomend nadeel was dat o.a. lambdasondes storing kunnen geven, dus motorlampje.
Tja, atmosferische motor is vaak niet heel veel uit te halen. Volgens mij heb je niet zo veel betaalbare opties, maar wellicht hebben anderen nog genoeg toevoegingen.
Er zijn idd bedrijven die een soortachtige klep in het uitlaatsysteem kunnen bouwen, leek mij bij m'n 3 serie ook wel leuk, maar toen niet gedaan omdat ik sowieso al twijfelde en bijkomend nadeel was dat o.a. lambdasondes storing kunnen geven, dus motorlampje.
Tja, atmosferische motor is vaak niet heel veel uit te halen. Volgens mij heb je niet zo veel betaalbare opties, maar wellicht hebben anderen nog genoeg toevoegingen.
E46 320i: 2018 - 2019
E60 530i: 2019 - heden
E60 530i: 2019 - heden
Re: Lampje Motor management brandt
Ik mag toch hopen dat je op de velgen voor 225/40R18 hebt? En wat vind jij betaalbaar? Op banden moet je in ieder geval nooit bezuinigen.Fan extraordinaire schreef: ↑11 nov 2020, 16:54> Spoorverbreders. Ik heb nu de OEM 75 velgen, 18 inch met achter 255/35 en voor 225/35 wie kan mij iets betaalbaars adviseren.
Re: Lampje Motor management brandt
Je velgen zijn volgens mij Style 72. Die zijn ET47 8J voor en ET50 8.5J achter.Fan extraordinaire schreef: ↑11 nov 2020, 16:54 > Spoorverbreders. Ik heb nu de OEM 75 velgen, 18 inch met achter 255/35 en voor 225/35 wie kan mij iets betaalbaars adviseren.
> ChipTuning. IK blijk maar max 19 PK en 30 nm te kunnen winnen. Wat voor betaalbare opties heb ik nog meer??
Spoorverbreders voor kan maar achter niet. Als je achter spoorverbreders neemt icm 255/35/18 banden gaat het sowieso aanlopen (bij 10mm of meer).
Daarnaast Chiptuning op een 330i is sowieso nutteloos. Ze zeggen dat je naar 250pk gaat maar dat halen ze never nooit.
Misschien dat je 3-4pk winst krijgt mag je blij zijn.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01 jul 2020, 13:53
Re: Lampje Motor management brandt
Beste Josh/Edward/Arjan,
Hartelijk dank voor jullie tips, ik zal mij inderdaad nog eens beraden op de spacers en helemaal op dat uitlaat gebeuren want nieuwe storingen zit ik niet op te wachten. Ik zou dan eventueel wel een sport einddemper willen voor wat beter geluid. Wat is jullie advies/ervaring hiermee.
Hoor het graag.
Hartelijk dank voor jullie tips, ik zal mij inderdaad nog eens beraden op de spacers en helemaal op dat uitlaat gebeuren want nieuwe storingen zit ik niet op te wachten. Ik zou dan eventueel wel een sport einddemper willen voor wat beter geluid. Wat is jullie advies/ervaring hiermee.
Hoor het graag.
Re: Lampje Motor management brandt
Ik zou beginnen met de klep van je oem demper open te zetten. Dit is erg simpel kwestie van het vaccuum slangtje eraf halen en een schroef in draaien (in het slangetje). Hierdoor blijft onder de 3000rpm de klep open staan van de uitlaat waardoor hij onderin wat meer geluid maakt.
Wil je een stap verder qua geluid. Zou ik persoonlijk gaan voor Eisenmann of iets vergelijkbaars. Is wat duurder maar de kwalieteit van de demper kunnen een hoop nog van leren.
Wil je een stap verder qua geluid. Zou ik persoonlijk gaan voor Eisenmann of iets vergelijkbaars. Is wat duurder maar de kwalieteit van de demper kunnen een hoop nog van leren.