Mijn BMW 1 serie e87 bevat twee storingen in het in- en uitlaat circuit. Betreft de luchtmassameter en lambda sensor (OBD codes P0133 en P1163). De eerste garage waar ik hem bracht kom het niet oplossen, de duurdere BMW dealer beweerde het wel op te kunnen lossen door de luchtmassameter te vervangen en een losse draad te trekken, beide zouden defect zijn. Daarbij zou een software update de tweede storing verhelpen.
Ik vond de offerte veel te hoog en ga zelf aan de slag, ik heb de luchtmassameter al vervangen.
Nu ben ik toe aan de kabel vervangen (een losse kabel zou voldoende zijn i.p.v. de hele kabelboom), Ik vind het lastig de kabel te volgen, weet iemand waar deze kabel naar toe getrokken en op aangesloten moet worden?
Verder ben ik benieuwd of iemand deze combinatie met storingen eerder heeft gezien en mij misschien uit kan leggen wat die update precies zou moeten doen. Daarbij lijkt de auto niet veel meer te verbruiken en loopt hij opzicht prima, hierdoor heb ik niet veel haast om te repareren, kan het kwaad dat ik hier mee door rijd?