Navigatie 2008 Updaten

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Jan Bandit

Navigatie 2008 Updaten

Bericht door Jan Bandit » 12 okt 2020, 11:00

Beste BMW experts,

Ik heb de volgende vraag. In de navigatie van mijn BMW E90 zitten kaarten van 2008, zie foto. Die zou ik eventueel wel willen updaten. Ik heb een BMW dealer gevraagd of dit mogelijk was. Volgens hem moest dat in twee stappen (tegen werkplaats tarief....) omdat mijn huidige navigatie te oud was. Ook zou eventueel de software moeten worden geupdate. En dan nog was het de vraag of het zou gaan werken. Nu is het niet zo moeilijk om kaarten en een FSC generator te vinden, maar ik ben toch een beetje huiverig om er aan te beginnen. Ik heb de tomtom go app op mijn smartphone, dus navigeren is geen probleem. Alleen op de navigatie van de BMW rijd ik vaak in de weilanden, en dat staat zo lullig. Maar op bimmerportal lees ik ook zaken als dat het geheugen niet groot genoeg zou zijn, en dat de update vastloopt. Dus mijn vraag aan de kenners, gaat dit werken of kan ik het beter zo laten? Mijn auto heeft een harde schijf en een USB poort in het handschoenen vakje.

Mijn huidige kaarten:

ECE
BMW
1.2.4
Road Map Europe Premium 2008-2

Bij voorbaat dank! Groeten, Jan.

Source

Re: Navigatie 2008 Updaten

Bericht door Source » 12 okt 2020, 11:32

Beste Jan,

Je zal inderdaad de software van de auto moeten updaten daarna kan je de map updaten. Van 2008 naar 2020 in een keer te updaten dat kan goed gaan maar het kan ook met een tussenstap moeten.
Je kan ook de radio/navigatie unit apart updaten als je de gehele auto liever niet wilt. We hebben een codeer topic kijk daar eens in.
Ikzelf kan de gehele auto updaten of de radio/navigatie unit los. Kan je gewoon opsturen.

Het stukje van het geheugen is voor het type radio/navigatie unit met een smal scherm.
Laatst gewijzigd door Source op 12 okt 2020, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Jan Bandit

Bericht door Jan Bandit » 12 okt 2020, 11:46

Beste Source,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga vanavond dat codeer topic doorspitten. Dan kom ik weer in de lucht!

Groeten, Jan.

Jan Bandit

Bericht door Jan Bandit » 14 okt 2020, 15:44

Beste Source,

Heb me wat ingelezen, maar denk dat ik het zo maar laat. Ik had gehoopt er "even" nieuwe kaarten in te laden, maar zo werkt het kennelijk niet. En met de tomtom go app op mijn smartphone wordt vier keer per jaar de kaart geüpdatet, en is actueel met flitsers. Dat laatste is ook niet geheel onbelangrijk :) Maar nogmaals enorm bedankt voor je antwoord en aanbod!

Groeten, Jan.

Jeroensum

Bericht door Jeroensum » 25 nov 2020, 13:29

Je kunt ook bezien of je de headunit wilt vervangen door een android versie. In mijn E61 werkt dat prima. Is een uurtje klussen maar dan zit ie er wel in. Je oude systeem blijft behouden , je kunt dus schakelen tussen het bestaande en het nieuwe systeem.

Het topic er over staat hier:
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 28&t=61006
BMW E61 - 530d High Executive

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”