Verlichting kofferruimte/geen melding

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
cmittring

Verlichting kofferruimte/geen melding

Bericht door cmittring » 27 okt 2020, 21:07

Sinds 2 weken de eigenaar van een 528 bj 2010. Wat een heerlijke auto. Voorzien van bijna alle opties. Uiteraard een automaat. Nu pas kom ik erachter dat de verlichting van de kofferbak het niet doet en dat er ook geen melding is wanneer deze open staat en je zou wegrijden.Het lampje heb ik gecontroleerd en deze doet het.
Ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat de schakelaar in het slot zit en dat dit het euvel kan zijn. Tevens heb ik ook gelezen dat het een kabelbreuk kan zijn bij het kofferbak scharnier.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Volgende week gaat de auto sowieso naar de dealer(Dusseldorp) om de afwatering in de motorruimte helemaal schoon te maken. Ik kan ze daar ook vragen, maar ik doe het liever zelf :ja:

Marcel535i

Re: Verlichting kofferruimte/geen melding

Bericht door Marcel535i » 27 okt 2020, 23:30

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn F10, heb de kabelboom bekeken maar die zag er goed uit. (is denk ik geen F10 probleem)
Ik heb uiteindelijk het slot vervangen ( ongeveer 130 euro orig. BMW nieuw ) toen was mijn probleem opgelost.
Ik heb het slot bekeken en er zitten een aantal schakel contactjes in. Het contact van de lamp zit in dezelfde schakelaar als het lampje dat de klep open staat (was mijn probleem) met een gemeenschappelijke massa.
Als ze beiden niet werken overigens dan denk ik aan het gemeenschappelijke massa contact dat niet goed is of nog eerder een kapotte zekering.
I was Born to Move Wild .... BMW

cmittring

Bericht door cmittring » 28 okt 2020, 09:48

Ik heb de zekeringen nog niet gecontroleerd. Mij lijkt dat wanneer het een zekering is, dat er meer dingen het niet doen. Ik ga het vanmiddag even opzoeken welke zekering het is en wat daar allemaal opzit.

cmittring

Bericht door cmittring » 01 nov 2020, 10:44

Zekering gecontroleerd. Deze is nog in orde. Overweeg om een slot te proberen van de sloop en hoop dat daar het probleem mee opgelost is.... To be continued.....

Marcel535i

Bericht door Marcel535i » 01 nov 2020, 12:53

Sloop gaat een lastige worden want je bent (was) niet de enige met de slot problemen.
Het juiste onderdeel bestellen ging bij mij de eerste keer fout, je kan kijken bij Nemeco BV die zijn soepel in dit soort dingen.
I was Born to Move Wild .... BMW

cmittring

Bericht door cmittring » 02 nov 2020, 11:14

Ik wil ter plekke testen of het andere slot de oorzaak is van de problemen... Zo niet, dan onverrichter zaken weer naar huis.

cmittring

Bericht door cmittring » 04 nov 2020, 12:29

Slot is vervangen en alles doet het weer!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”