Uitlezen Ivm trage auto
Uitlezen Ivm trage auto
Heren,
Ik ben op zoek naar iemand die mijn E46 320 2.2uit 2001 uit kan lezen.
Al lang lid hier maar sinds kort eindelijk weer E46, nu een 320 cabrio uit 2001 (2.2 )
Auto is sinds kort in bezit en deze is langzaam.
Ik verdenk zelf de lambdasonde(s) of het vanos gedeelte.
Vanos maakt geen herrie
Indien lambdasondes niet correct werken, kan de motor ook minder werken zoals het zou moeten
Ik woon in Spijkenisse maar een stukje rijden is geen probleem
Kan wel “ gewoon” 4 sondes gaan vervangen maar lijkt mij nu even geen optie
Met vriendelijke groet
Raymond
Ik ben op zoek naar iemand die mijn E46 320 2.2uit 2001 uit kan lezen.
Al lang lid hier maar sinds kort eindelijk weer E46, nu een 320 cabrio uit 2001 (2.2 )
Auto is sinds kort in bezit en deze is langzaam.
Ik verdenk zelf de lambdasonde(s) of het vanos gedeelte.
Vanos maakt geen herrie
Indien lambdasondes niet correct werken, kan de motor ook minder werken zoals het zou moeten
Ik woon in Spijkenisse maar een stukje rijden is geen probleem
Kan wel “ gewoon” 4 sondes gaan vervangen maar lijkt mij nu even geen optie
Met vriendelijke groet
Raymond
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Vanochtend de BMW uit laten lezen door Lex.
Het enige wat er naar voren kwam was de LMM, met veel opgeslagen storingen.
Deze had ik afgelopen week al vervangen dus ga ervan uit dat dit nu ook goed is.
Vanos en lamba’s ed zagen er allemaal goed uit, geen afwijkingen .
Auto heeft afgelopen 4 jaar 9000 Km gereden volgen NAP .
Dus klein beetje lui zou ook nog kunnen.
Dus al met al weer best blij ..
Het enige wat er naar voren kwam was de LMM, met veel opgeslagen storingen.
Deze had ik afgelopen week al vervangen dus ga ervan uit dat dit nu ook goed is.
Vanos en lamba’s ed zagen er allemaal goed uit, geen afwijkingen .
Auto heeft afgelopen 4 jaar 9000 Km gereden volgen NAP .
Dus klein beetje lui zou ook nog kunnen.
Dus al met al weer best blij ..
Re: Uitlezen Ivm trage auto
En je hebt de LMM door een BMW OE onderdeel vervangen of lekker geshopt op Autodoc?
De LMM is één van die onderdelen waarvan je BMW graag wil dat het vervangen wordt door een origineel onderdeel anders heb je binnen de kortste keren weer storingen.
De LMM is één van die onderdelen waarvan je BMW graag wil dat het vervangen wordt door een origineel onderdeel anders heb je binnen de kortste keren weer storingen.
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Deze is gekocht bij een automaterialenzaak idd.
Ik meen een Bosch
Zal de auto over een maandje nog eens uit “laten” lezen om eens te kijken
Wist niet dat een LMM zo nauw luistert bij BMW eigenlijk
Mvg
Ik meen een Bosch
Zal de auto over een maandje nog eens uit “laten” lezen om eens te kijken
Wist niet dat een LMM zo nauw luistert bij BMW eigenlijk
Mvg
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Er zijn legio mensen hier die je hun avonturen kunnen vertellen met hun OEM LMM ipv OE LMM. Goedkoop werd alsnog duurkoop. En soms is duurkoop ipv goedkoop toch echt beter. Zelfde geldt voor sensoren.
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Zeker, dat begrijp ik helemaal.
Zal dit even afwachten en ook ik ben dan misschien " de sjaak" haha
bedankt in ieder geval.
Zal dit even afwachten en ook ik ben dan misschien " de sjaak" haha
bedankt in ieder geval.
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Een aftermarket LMM hoeft geen problemen te geven, maar die kans is ongeveer net zo groot als de loterij winnen. Je zou hetzelfde kunnen doen wat ik gedaan heb: voor een paar tientjes een LMM van een sloper kunnen kopen om het te testen. Mocht dat goed werken: lekker laten zitten en als je er de zin voor hebt een nieuwe kopen bij de dealer. Hoewel die krengen behoorlijk prijzig zijn.
Voor wat betreft de lambda's, ik weet niet welke motorisering je hebt, maar er is mij ooit door een wegenwacht verteld dat voor de lambda's hetzelfde geldt als voor de LMM: liefst origineel. Kan ook voor problemen zorgen zonder dat er een storing naar boven komt volgens de wegenwacht. Hij had zelf ook een E46 gehad en was ook 'n echte liefhebber.
Voor wat betreft de lambda's, ik weet niet welke motorisering je hebt, maar er is mij ooit door een wegenwacht verteld dat voor de lambda's hetzelfde geldt als voor de LMM: liefst origineel. Kan ook voor problemen zorgen zonder dat er een storing naar boven komt volgens de wegenwacht. Hij had zelf ook een E46 gehad en was ook 'n echte liefhebber.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Mijn auto is gewoon echt traag .
Kan iemand in de buurt van Rotterdam mijn auto goed uitlezen en de Adaptiewaarden resetten..(zou dit helpen?)
En is een aftermarket LMM echt gewoon altijd k#t?..
Lijkt gewoon net of auto teveel brandstof krijgt.
Kan iemand in de buurt van Rotterdam mijn auto goed uitlezen en de Adaptiewaarden resetten..(zou dit helpen?)
En is een aftermarket LMM echt gewoon altijd k#t?..
Lijkt gewoon net of auto teveel brandstof krijgt.
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Heb de auto uitgelezen en kom aan de storing;
P0340 camshaft position sensor bank a , bank 1
Is de nokkenas sensor van de inlaat als ik het zo na zoek
Morgen maar eens 1 zie te kopen
Kan inderdaad de boosdoener zijn van het soms afslaan en slechter(trager) lopen
P0340 camshaft position sensor bank a , bank 1
Is de nokkenas sensor van de inlaat als ik het zo na zoek
Morgen maar eens 1 zie te kopen
Kan inderdaad de boosdoener zijn van het soms afslaan en slechter(trager) lopen
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Je kan ook de LMM lostrekken en kijken hoe het gaat? Als die dan nog steeds 'traag' is weet je iig zeker dat er meer aan de hand is.
E46 320i: 2018 - 2019
E60 530i: 2019 - heden
E60 530i: 2019 - heden
Re: Uitlezen Ivm trage auto
ben niet bekend met deze auto...lijkt mij meer een vanos ding dan een sensor.
je zou eens de solenoids kunnen laten beoordelen. (of verwisselen met uitlaat indien mogelijk)
je zou eens de solenoids kunnen laten beoordelen. (of verwisselen met uitlaat indien mogelijk)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Na het vanochtend vervangen van de sensor en resetten van de storingen rijdt de auto al beter en slaat niet af.
Ook na rijden geen storingen meer.
Maar nog 2 vragen;
1 . waar kan ik een originele LMM aanschaffen tegen een normaal bedrag, dealer is prijziger denk ik zomaar.
2. adaptie waarden resetten, wie kan en wilt dit voor mij doen in de omgeving Rotterdam(tegen betaling),heb nu een After-market LMM en wil eerst de adaptie waarden gereset hebben om eventueel het verschil te merken.
Beetje bij beetje komt dit zeker goed
fijne zondag
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Logisch dat het prijziger is... het zijn originele onderdelen. Geen Autodoc-meuk. Maar ja, hoe ouder de BMW’tjes worden... des te meer aftermarketmeuk erop komt met als gevolg fora vol met problemen
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Neem aan dat dat voor ieder merk wel opgaat als je optimale prestaties verwacht.
Mijn vrouw rijdt met de auto alleen in de stad en komt niet boven de 2000/2500 toeren , dus die merkt echt niet of er een OEM LMM onder de kap zit, als hij start is ze tevreden.
En met een tankpas is 1 op 4 of 1 op 7 ook niet boeit voor haar.
Maar neem aan dat niet iedereen naar de dealer rent voor een OEM LMM, dus vandaar mijn vraag hierboven.
Mijn vrouw rijdt met de auto alleen in de stad en komt niet boven de 2000/2500 toeren , dus die merkt echt niet of er een OEM LMM onder de kap zit, als hij start is ze tevreden.
En met een tankpas is 1 op 4 of 1 op 7 ook niet boeit voor haar.
Maar neem aan dat niet iedereen naar de dealer rent voor een OEM LMM, dus vandaar mijn vraag hierboven.
Re: Uitlezen Ivm trage auto
Een BMW is gewoon een stukje gevoelige techniek... waarbij best wat aandacht vereist is. Alles valt of staat met goed onderhoud en het gebruik van de juiste onderdelen. Tuurlijk, het kan allemaal goed werken met aftermarket onderdelen, maar er zijn je al heel veel mensen voorgegaan met talloze problemen. En ik snap wel... iedereen wil het wiel een keer opnieuw uitvinden, maar sta er dan niet raar van te kijken dat je van die heerlijke spookproblemen krijgt. Iedereen kan een BMW kopen... goed onderhouden en zonder problemen rijdend houden is een tweede en ga zo maar door.
En uh...
En uh...
- OE is Original Equipment met of zonder (in dat geval dan vaak weggevijld en dus goedkoper) BMW logo gemaakt door de originele fabrikant van dat onderdeel.
- OEM is Original Equipment Manufacturer zonder BMW logo en is gemaakt door een fabrikant die iets van de BMW produceert maar dat betekent niet dat dit de OE leverancier van het bewuste product is.
- Aftermarket kan elke fabrikant maken die wel of geen onderdelen origineel of namaakt