Waterafvoer motorruimte passagierskant F10 schoonmaken

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
cmittring

Waterafvoer motorruimte passagierskant F10 schoonmaken

Bericht door cmittring » 19 jan 2021, 10:15

Na een flinke regenbui, beslaan bij mij de ramen. De auto is nergens vochtig/nat van binnen. Ik heb de afwatering bekeken in de motorruimte en deze zit aan beide kanten helemaal verstopt. Aan de bestuurderskant heb ik dit weten schoon te maken, veel blad en zeker 3cm aan vergane balderen zat erin. Dit is nu schoon.
Aan de passagierskant is het een ander verhaal. Dit zal net zo verstopt zitten, maar hier kom je niet bij. Ik heb de dealer gebeld en gevraagd wat dit zou kosten om het te laten reinigen. Ze denken er ongeveer 3-4 uur mee bezig te zijn, a € 125 per uur?!!?!. WTF?
Vervolgens een andere garage gebeld, deze adviseerde mij om in ieder geval het kachelhuis niet te demonteren.
Wie heeft hier ervaring mee om hier het blad en troep weg te krijgen?

m.h.

Re: Waterafvoer motorruimte passagierskant F10 schoonmaken

Bericht door m.h. » 19 jan 2021, 13:06

Waarom kan je daar niet bij dan? Anders eventueel vanaf onder doorprikken (wielkuip demonteren)

cmittring

Bericht door cmittring » 19 jan 2021, 14:29

Hier zit het kachelhuis. Ik zie het blad liggen onderin. Ik heb al met een tuinslang geprobeerd het blad/aarde eruit te zuigen, maar dit lukt niet. Dus om erbij te kunnen moet je nogal wat gaan demonteren(wat mij afgeraden wordt)....
Volgens jou kan ik erbij vanuit de wielkast, na de wielkuip te hebben gedemonteerd?

m.h.

Bericht door m.h. » 19 jan 2021, 16:41

Meestal wordt het water daar na afgevoerd.....

m.h.

Bericht door m.h. » 19 jan 2021, 16:48

Misschien kun je eens testen door links nu flink wat water in te kappen waar het water naar afgevoerd wordt.

cmittring

Bericht door cmittring » 25 jan 2021, 13:17

Links loopt het goed weg, komt achter het voorwiel eruit.
Ik wil nu met lucht het blad en de troep eruit blazen, stofzuiger erbij houden en hopen dat alles wat omhoog wordt geblazen, wordt opgezogen door de stofzuiger.
Ik weet echter niet of ik de troep in het kachelhuis blaas? Dan heb ik weer een ander probleem...

cmittring

Bericht door cmittring » 02 feb 2021, 10:02

Met luchtdruk er doorheen geblazen. Vervolgens een paar liter water erdoor en vooralsnog lijkt het opgelost...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) DIY: Do It Yourself”