Hallo , ik ben donny en rij nu 2 jaar E92 335i
( voorheen ook alleen maar bmw’s gehad )
Maar de laatste tijd geeft de motor bij koude motor foutcode aan (p0174)
TE ARM MENGSEL IN BANK 2
En bij stationair draaien heel onregelmatig loopt
Net of er af en toe geen vonk geeft
Je voelt de motor ook meer trillen als normaal
Daarbij heb ik de bougies gisteren avond vernieuwd en zag 3 bougies erg wit
De andere 3 grijs -wit
Maar het verschil kon je heel goed zien
Weet iemand hier die mij helpen ?
Mvg donny
Onregelmatig toerental bij stationair E92 335i
Re: Onregelmatig toerental bij stationair E92 335i
met deze info kun je diverse paden bewandelen.
welke motor?
heb je ook een van de bekende bmw programma,s op een laptop? (gszien dat je een p code geeft)
je kunt wel gewoon rijden?
manifesteerd zich dit alleen op bank 2? (zie fueltrims als je hier weet van hebt)
welke motor?
heb je ook een van de bekende bmw programma,s op een laptop? (gszien dat je een p code geeft)
je kunt wel gewoon rijden?
manifesteerd zich dit alleen op bank 2? (zie fueltrims als je hier weet van hebt)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Onregelmatig toerental bij stationair E92 335i
Het is een N54 motor , en welke waarders hebben de feultrims ? En ja elke keer foutcode alleen in bank 2
Mvg donny
Mvg donny
Re: Onregelmatig toerental bij stationair E92 335i
ideaal rond de 0 +/-5%. maar ik vermoed dat je je hier in moet verdiepen.
n54 vertaalt zich iets anders in obd2 mode door de verschillende brandstof strategieen is mijn ervaring door met torquepro spelen. INPA werkt iets beter maar is wel complex en vergt veel inlees werk voor een starter. (zie bimmerprofs)
wat het evt kan zijn (met mijn onderschrift in acht nemend):
- slecht werkende injector(s) zijn (verstopt)
- defecte lambda,
- lek in inlaatteaject wat zich mogelijk het meest manifesteerd in bank 2 door de code. (weet even niet of een van de 2 disa klep dit ook kan veroorzaken)
- lek in bank 2 uitlaat.
-
-
een en ander is mogelijk uit te sluiten door met bank 1 te vergelijken.
succes. (kan je niet verder helpen op afstand)
n54 vertaalt zich iets anders in obd2 mode door de verschillende brandstof strategieen is mijn ervaring door met torquepro spelen. INPA werkt iets beter maar is wel complex en vergt veel inlees werk voor een starter. (zie bimmerprofs)
wat het evt kan zijn (met mijn onderschrift in acht nemend):
- slecht werkende injector(s) zijn (verstopt)
- defecte lambda,
- lek in inlaatteaject wat zich mogelijk het meest manifesteerd in bank 2 door de code. (weet even niet of een van de 2 disa klep dit ook kan veroorzaken)
- lek in bank 2 uitlaat.
-
-
een en ander is mogelijk uit te sluiten door met bank 1 te vergelijken.
succes. (kan je niet verder helpen op afstand)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Onregelmatig toerental bij stationair E92 335i
Ok ik ga er mee aan de gang
In iedergeval bedankt voor je reactie en info
Mvg donny
In iedergeval bedankt voor je reactie en info
Mvg donny
Re: Onregelmatig toerental bij stationair E92 335i
Grote kans dat je ergens valse lucht trekt.
Vergeet ook zeker niet de carterventilatie te controleren!
Vergeet ook zeker niet de carterventilatie te controleren!