Rem probleem E39

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Corsiva

Rem probleem E39

Bericht door Corsiva » 05 apr 2021, 20:25

Wie wil mij helpen (omg. Utrecht).
Heb mijn E39 ik de Corona tijd te weinig gebruikt.
Nu zijn mijn schijven voor en achter een beetje verroest (ik schat in 10%). Ik krijg het er niet uitgeremd.
Nu wil ik een hoge kosten post aan 4 nieuwe schijven en blokken voorkomen.
De auto trilt nu bij het remmen (schokt). Dit was bizar in het begin maar is al stukken minder geworden.
Zijn er low budget oplossingen? Of zie er iemand in de omgeving Utrecht die gemakkelijk kan checken wat er mis is met mijn remmen? Iemand een idee? Thanks

Aron van der Eijk

Re: Rem probleem E39

Bericht door Aron van der Eijk » 06 apr 2021, 09:35

Is slechts een deel van je remschijf verroest? Of over de hele diameter? Om hoeveel schijven gaat het? En hoeveel km heb je al gereden waarin het steeds wat beter ging? Wellicht kan je nog wat meer rijden/remmen om het gangbaar te krijgen.

Het zou me niet verbazen wanneer 1 van je remzuigers niet meer goed gangbaar is. Of dat je remklauw zelf niet meer fijn vrij kan schuiven/ richten tov de remschijf. In beide gevallen zal je de remklauw moeten loshalen om de delen te ontdoen van roest en zien of het beschermrubber nog goed om de remzuiger zit. Als dit niet voldoende blijkt, of het beschermrubber is van de zuiger gekomen en er zit roest op je remzuigertje, dan kan je via autodoc vrij goedkoop een reviesie setje kopen voor die remklauw (10,- a 25,-). Als je zelf een beetje handig bent is het goed te doen.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 06 apr 2021, 18:01

Gijsbertsen in Odijk, kan je misschien wel helpen met het vinden van je probleem
Afbeelding
Volgende evenement:

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 07 apr 2021, 16:47

effe de voet op de rem houden tydens het ryden

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”