Ik ben sinds kort in het bezit van deze 520 High Executive M Sport uit 2013 in Carbon Black met 175K op de teller. Voor aanschaf zijn de distributieketting + geleiders, turbo en een luchtbalg vervangen dus ik ga er vanuit dat ik daar voorlopig geen omkijken naar zal hebben. De auto heeft eigenlijk alle opties die voor mij van belang zijn en er ontbreken er vooral twee die ik per sé niét wilde hebben, namelijk een panoramadak (heb ik slechte ervaringen mee) en een trekhaak. (dan weet ik zeker dat de vorige eigenaar er geen Tabbert of tweetons aanhanger achter heeft gehad).
Helaas zaten de OEM 19 inch wielen er inmiddels niet meer onder, maar dan blijft er wat te wensen over.
Ik ben graag in de weer met mijn DA polijstmachine en heb er schik in om de auto er in detail zo goed mogelijk uit te laten zien. Ik heb dus meteen na aanschaf een snelle ronde gemaakt en wat kleine krasjes en swirls weggewerkt om vervolgens de lak te voeden en sealen, ook heb ik een andere grill gemonteerd, die vind ik net even wat beter smoelen:

Nadat ik het uiterlijk de eerste zorg had gegeven, heb ik het interieur helemaal gereinigd en gevoed, zodat de stoelen er ook weer helemaal fris uitzien:
schoonmaken van de bekleding met een Ph neutrale APC:

' zoek de verschillen' voor en na reiniging:

Ik heb vooralsnog niet heel veel in de planning staan, op een écht grondige polijstbeurt en vervolgens het aanbrengen van een duurzame ceramische coating na. Ook wil ik met Bimmercode nog wat kleinigheidjes aan laten passen.
Maar ik ben écht verliefd geworden op de 312 styling velgen in 20 inch....die zijn niet goedkoop maar gaan er ter zijner tijd nog wél onder komen!

maar als topicvervuiling mag tenslotte een afbeelding van het voertuig waar ik jaarlijks de meeste kilometers mee maak eigenlijk ook niet ontbreken