Storing in het dashboard. (Lampjes branden zonder reden)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Daniel

Storing in het dashboard. (Lampjes branden zonder reden)

Bericht door Daniel » 24 mei 2021, 21:40

Ik heb recent een bmw 316i sedan gekocht. alleen branden er bij mijn bmw model allemaal lampjes op het dashboard zonder enige reden. Zo brand het airbag lampje en het olie lampje altijd. Ook gaat soms het motormanagement lampje aan wat vervolgens weer gepaard gaat met een luidde piep. Nu vraag ik mij af of ik nu de auto moet gaan laten uitlezen bij een dealer of is hier een handige tip voor om dit probleem op te lossen?

Edward

Re: Storing in het dashboard. (Lampjes branden zonder reden)

Bericht door Edward » 24 mei 2021, 22:24

Serieus?

Lampjes branden altijd met een reden... altijd een auto laten uitlezen als er een lampje gaat branden. Dat is juist de functie van de lampjes... jou duidelijk maken dat er iets mis is. Zit zelfs een beetje logica achter. Maar waarom denk je dan dat de lampjes nutteloos branden?

Daniel

Bericht door Daniel » 25 mei 2021, 13:04

Ja die lampjes branden echt zonder reden bvb het handrem lichtje terwijl die naar beneden is of het olie lampje die brand terwijl ik hem net heb bijgevuld daarom weet ik dat mijn dashboard maar gewoon wat doet.

Edward

Bericht door Edward » 25 mei 2021, 13:18

Een brandend rood olielampje kan ook betekenen dat er geen oliedruk is… kortom, niets hoeft nutteloos te branden. Zelfde als je handremlichtje… remmerij al gecheckt? Remblokken versleten? Airbaglampje? Sensormat van de passagiersstoel in orde? Gordelspanner in orde? Geen handleiding in de auto?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”