Ik heb op de techniek pagina vandaag al een topic gestart over het monteren van een elektrische trekhaak waar ik mee bezig ben. Gebruik toch met enige regelmaat een aanhanger of vouwwagen/caravan, en dan is een trekhaak toch wel makkelijk. Ik ben wel van de snufjes en gadgets, dus het lag voor de hand dat het een elektrisch wegklapbare variant moest zijn.
Niet echt makkelijk te vinden blijkbaar en met het zoeken op een gegeven moment op een soort Poolse variant van marktplaats terecht gekomen. Daar stond er een te koop van een sloopauto compleet met alle modules, knop en kabelboom (zie foto's).

Ik heb de kabelboom inmiddels gesnoeid zodat ik alleen nog de stekkers voor de trekhaak over heb, de PDC e.d. liggen er al en wil de originele kabelboom eigenlijk zoveel mogelijk intakt laten. Ander voordeel is ook dat ik straks een "losse" kabelboom voor alleen de trekhaak heb en er verder niks anders in de kabelboom verweven zit. Toch wat meer plug en play op die manier.
Ik heb begrepen dat na montage de trekhaak ook nog ingecodeerd moet worden, meteen dus maar een afspraak gemaakt bij de dealer (hoop dat dat goed gaat!

Verder heb ik ook geen zonwering op de achterbank. Met kleine kids vind ik dit wel makkelijk, dus daar ook maar het e.e.a. voor aangeschaft. Dat zal ik dus binnenkort ook gaan monteren. Klopt het trouwens dat dit niet veel voorkomt bij LCI's?? En oja! Helaas missen de "grotere" zonwering de greepjes... Ik kan hier helemaal niks van vinden op internet, deze zullen toch wel los te koop zijn?!
Deze dus

Verdere plannen zal ik hier ook bijhouden.
Gr, Thierry