HElP aub auto doet het niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
wiresh7410

HElP aub auto doet het niet

Bericht door wiresh7410 » 08 jun 2021, 14:50

hoi dag andere liefhebbers

ik heb een probleem ik heb sinds kort een e46 aangeschaft en hij start niet meer

als ik het sleutel in het contact standje 1 doet gaat alles netjes aan lapmjes alles
stande 2 van contact hoor ik de brsndstof pomp die doet het ook maarAls ik em wil starten hoor ik niks en doet hij niks meer.

naar de garage gebracht zei hebben een nieuwe startmotot erin gezet 3 dagen geleden

3 dagen mee gereden doet hij het zelfde weer wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn

daarnaast de kabel nagekeken van de PLUS van de accu maar deze zag er nog erg goed uit

300 dkm op de teller
verdere info vraag gerust

AUB wie kan mij helpen
BMW E46 320 i (benzine) 1999
0622422982 graag als u meer weet belt u mij dat zou ik fijn vinden

matheeuwissen
Contacteer:

Re: HElP aub auto doet het niet

Bericht door matheeuwissen » 08 jun 2021, 15:07

Accu niet dood? Ik ga er vanuit dat ze dit bij de garage hebben bekeken, maar je weet het nooit.

Heb je de aardedraad ook gecontroleerd? Anders een extra draad van je carrosserie naar de motor leggen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

wiresh7410

Bericht door wiresh7410 » 08 jun 2021, 21:33

nee helaas dat ook niet heb een andere ook bmw accu gebruikt om te wisselen zelf maar niks

toch bedankt voor uw reactie

het probleem is er nog als ik de sluetel erin en strat ook met kick starter werkt hij niet heel vreemd

de garage gaat et weer bekijken van de week dus tot die tijd als ik zelf de oplossing kan hebben scheeld dat wel

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 09 jun 2021, 07:05

Als je motor te weinig massa heeft gaat hij ook niet rond want dan valt de spanning gewoon weg. Dus of je er met een jumpstarter opgaat maakt dan niet uit. Ik zou een kabel extra leggen van je carrosserie naar de motor. Niet op een veerpoot oid. Vaak heb je een massapunt onder de motorkap waar je bijvoorbeeld een startkabel op kan zetten. Daarnaast het uiteinde op een beugeltje oid van de motor steken.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

rob75

Bericht door rob75 » 09 jun 2021, 15:33

Klinkt een beetje als EWS (startblokkering).

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”