buitenspiegel rand vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Peter70

buitenspiegel rand vervangen

Bericht door Peter70 » 16 jun 2021, 19:34

Mijn 330i touring is een beauty, met een paar kleine onregelmatigheden die haar een eigenheid geven en in onze volksbuurt ook niet misstaan, maar ik ben toch benieuwd of ik daar iets aan kan doen. Betreft de buitenspiegel aan bestuurderskant: er is een hapje uit de plastic rand. Aan de bijrijderskant is er een kras / deuk in het portier waarvan ik niet zeker weet of dat uit te deuken is. Maar dat is niet iets wat ik zelf denk te kunnen. Die buitenspiegel... dat moet kunnen.

Ze rijdt overigens als een zonnetje en ik heb zo'n zin in de trip naar Italië begin juli! Ik wil mijn bimmer alleen wel een beetje goed onderhouden en als het even kan in perfecte originele staat brengen. Hoe moeilijk is het om de rand van de buitenspiegel te vervangen?

Als ik bij Ekris webshop naar buitenspiegels voor mijn bolide kijk krijg ik toch 3 opties waarvan ik niet zo goed weet wat het verschil is... daarnaast ben ik benieuwd of ik meer moet vervangen dan alleen de rand.
BMW E46 330i automaat touring 2002

matheeuwissen
Contacteer:

Re: buitenspiegel rand vervangen

Bericht door matheeuwissen » 18 jun 2021, 14:09

Kun je niet beter gewoon een andere buitenspiegel opzoeken? Dan hoef je niet de complete spiegel uit elkaar te halen. Let wel op de stekker aan de spiegel. Hier zit namelijk verschil in. b.v. memory en opklapfunctie.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Peter70

Bericht door Peter70 » 28 jun 2021, 19:50

Bij Ekris zie ik 3 hits op buitenspiegel en ze lijken allemaal op elkaar... https://bmwshop.ekris.nl/47673-bmw-3-se ... id=51_3846 / https://bmwshop.ekris.nl/47673-bmw-3-se ... id=51_3848 / https://bmwshop.ekris.nl/47673-bmw-3-se ... id=51_3228
Mijn spiegel is niet verwarmd en elektrisch opklappen ho maar :D maar kan ik wel van binnenuit verstellen :) iemand een idee? anders bel ik Ekris deze week even om te checken wat de verschillen zijn - en hoe makkelijk het is om een ( onderdeel van ) een buitenspiegel te vervangen

@matheeuwissen spiegel totaal vervangen - heb jij dat eerder gedaan? Heb je mss een linkje naar een DIY?
BMW E46 330i automaat touring 2002

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 07 jul 2021, 17:26

Dat heb ik al eerder gedaan ja. Alleen niet bij een touring. Maar ik verwacht dat het vrijwel hetzelfde is. Je kunt dat plastic kapje omhoog schuiven en daar zitten drie boutjes. Maar eerst moet je de stekker loskoppelen. Deze zit achter het deurpaneel. Op youtube staan genoeg filmpjes hoe je het deurpaneel verwijderd. Hier zitten torx boutjes in.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”