2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mei 2021, 07:51
2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Hallo allemaal,
mijn achter schijven zijn krom beginnen nu toch we hevig te trillen. dus vervangen maar!
vanaf BMW zitten er 2 delige schijven op
nu vraag ik me af of ik daar weer voor zou moeten gaan, of dat 1 delig ook gewoon kan?
ik zou gaan voor de volgende schijven:
ZIMMERMANN SPORT COAT Z Remschijf Binnen geventileerd, Geperforeerd, Gecoat, High carbon
of
ZIMMERMANN FORMULA F COAT Z Remschijf Binnen geventileerd, Remschijf, tweedelig, Gecoat, High carbon
prijs verschil is 100 euro op een setje voor achter. dus toch best flink!
schijven aan de voorkant zijn nog goed dus die zullen volgend jaar tijdens het onderhoud vervangen worden,
wat raden jullie aan?
of hebben jullie misschien nog betere alternatieve?
mijn achter schijven zijn krom beginnen nu toch we hevig te trillen. dus vervangen maar!
vanaf BMW zitten er 2 delige schijven op
nu vraag ik me af of ik daar weer voor zou moeten gaan, of dat 1 delig ook gewoon kan?
ik zou gaan voor de volgende schijven:
ZIMMERMANN SPORT COAT Z Remschijf Binnen geventileerd, Geperforeerd, Gecoat, High carbon
of
ZIMMERMANN FORMULA F COAT Z Remschijf Binnen geventileerd, Remschijf, tweedelig, Gecoat, High carbon
prijs verschil is 100 euro op een setje voor achter. dus toch best flink!
schijven aan de voorkant zijn nog goed dus die zullen volgend jaar tijdens het onderhoud vervangen worden,
wat raden jullie aan?
of hebben jullie misschien nog betere alternatieve?
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Er is al veel geschreven over remschijven. En ik was zo iemand die dacht dat het allemaal wel meeviel.
Ik heb honderden euro's uitgegeven aan remschijven. Eerst 1 delig dan 2 delig. Alles trok krom binnen enkele duizenden kilometers. Totdat ik overstapte op origineel. Deze bestel ik nu uit Duitsland (hubauer). Ik was 270 euro kwijt aan twee originele nieuwe schijven incl verzenden. Geen problemen meer met kromtrekken.
Inmiddels zijn alle schijven vervangen voor origineel en geen problemen meer met kromtrekken.
Ik heb honderden euro's uitgegeven aan remschijven. Eerst 1 delig dan 2 delig. Alles trok krom binnen enkele duizenden kilometers. Totdat ik overstapte op origineel. Deze bestel ik nu uit Duitsland (hubauer). Ik was 270 euro kwijt aan twee originele nieuwe schijven incl verzenden. Geen problemen meer met kromtrekken.
Inmiddels zijn alle schijven vervangen voor origineel en geen problemen meer met kromtrekken.
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Ik zit deze even te lezen ... 272 euro per enkele schijf bedoel je denk ik
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Dan zijn ze in prijs verdubbeld nu.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Bovenstaande screenshot is van vanochtend.....
Alleen ik heb hier in de gauwigheid iets vergeten: aftermarket geselecteerd ipv origineel BMW. Oeps.... sorry voor de verwarring.
Origineel voorzijde 330mm geeft hubauer €195,- aan.
Achterzijde €156,-
https://www.hubauer-shop.de/de/bremssch ... 94429.html
Alleen ik heb hier in de gauwigheid iets vergeten: aftermarket geselecteerd ipv origineel BMW. Oeps.... sorry voor de verwarring.
Origineel voorzijde 330mm geeft hubauer €195,- aan.
Achterzijde €156,-
https://www.hubauer-shop.de/de/bremssch ... 94429.html
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Je hebt wel de zogenaamde "versterkte remschijf" 348mm en ik de "normale" deze zijn 330mm.
Wel een aanzienlijk prijsverschil!
Wel een aanzienlijk prijsverschil!
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Dat is wat er uit komt als ik mijn VIN in geef.
Wordt me een beetje te gek inderdaad
Wordt me een beetje te gek inderdaad
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Als je voor aftermarket gaat zou ik als ik moest kiezen voor ATE gaan.
Ik heb eerst een stalen schijf geprobeerd: binnen enkele 1000km krom. Die dan laten afdraaien in de draaibank, weer heel snel krom.
Daarna tweedelige TRW, ging al een stuk langer goed maar binnen 10K krom. Wel een stuk minder krom als de stalen variant.
Deze set laten afdraaien op de auto, ging nog weer wat langer goed, maar toch ook weer krom getrokken. (Wel in mindere mate als eerst).
Sinds ik origineel BMW heb gemonteerd totaal nergens meer last van.
Ik heb eerst een stalen schijf geprobeerd: binnen enkele 1000km krom. Die dan laten afdraaien in de draaibank, weer heel snel krom.
Daarna tweedelige TRW, ging al een stuk langer goed maar binnen 10K krom. Wel een stuk minder krom als de stalen variant.
Deze set laten afdraaien op de auto, ging nog weer wat langer goed, maar toch ook weer krom getrokken. (Wel in mindere mate als eerst).
Sinds ik origineel BMW heb gemonteerd totaal nergens meer last van.
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Ik heb inmiddels her en der wat info vandaan.
ATE, Brembo en Zimmermann schijnen voor BMW premium te zijn.
Offenga heeft een setje Zimmermann voor 258 euro. ATE via Departo 264 euro
Your thoughts ?
ATE, Brembo en Zimmermann schijnen voor BMW premium te zijn.
Offenga heeft een setje Zimmermann voor 258 euro. ATE via Departo 264 euro
Your thoughts ?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 delige remschijven of toch 1 delig bij vervangen?
Ik ken Zimmerman persoonlijk niet, kom het hier op het forum wel meer tegen idd.
ATE heb ik ervaring mee op andere auto's. Ook op de X3 van een kennis gelegd. Perfect geen problemen mee. ATE is in mijn beleving bewezen top kwaliteit. Op autodoc is ATE ook regelmatig zeer scherp geprijs > zeker via de app. Dan heb je bijna dagelijks een andere korting die wel meer dan 10% kan schelen. (Levering duurt wel lang)
Brembo mijd ik zelf, maar dat is alleen maar gebaseerd op één slechte ervaring en al 10 jaar geleden. Dus eigenlijk niet relevant
ATE heb ik ervaring mee op andere auto's. Ook op de X3 van een kennis gelegd. Perfect geen problemen mee. ATE is in mijn beleving bewezen top kwaliteit. Op autodoc is ATE ook regelmatig zeer scherp geprijs > zeker via de app. Dan heb je bijna dagelijks een andere korting die wel meer dan 10% kan schelen. (Levering duurt wel lang)
Brembo mijd ik zelf, maar dat is alleen maar gebaseerd op één slechte ervaring en al 10 jaar geleden. Dus eigenlijk niet relevant
