Zonnerollo achterruit werkt niet
Zonnerollo achterruit werkt niet
Hi forumleden.
Bij mijn e60 bimmer uit 2004 was de achterruit voorzien van een mooi zonnescherm. Was een zonnige dag dus perfecte optie.
Later toen het minder zonnig was wilde ik hem om laag doen, echter deed de toets aan de bestuurdersdeur helemaal niets. We kijken er later wel naar...
Vervolgens gekeken of ik hem handmatig kon bewegen maar dat lijkt me niet de bedoeling tijdens het inspecteren.
Wat te doen om deze week werkend te krijgen? Is het veel voorkomend? Hoe kom ik snel achter het probleem?
Bij mijn e60 bimmer uit 2004 was de achterruit voorzien van een mooi zonnescherm. Was een zonnige dag dus perfecte optie.
Later toen het minder zonnig was wilde ik hem om laag doen, echter deed de toets aan de bestuurdersdeur helemaal niets. We kijken er later wel naar...
Vervolgens gekeken of ik hem handmatig kon bewegen maar dat lijkt me niet de bedoeling tijdens het inspecteren.
Wat te doen om deze week werkend te krijgen? Is het veel voorkomend? Hoe kom ik snel achter het probleem?
Re: Zonnerollo achterruit werkt niet
rollo motorzoeken. connector loskoppelen (2pins), testlampje aansluiten (multimeter kan ook), knopje drukken. brand het lampje dan is alles goed tot aan het knopje.
polaiteit maakt niks uit...deze wisselt afh. van open en dicht op die 2 pinnen.
als je 12v op je motor zet zal die open of dichtgaan. misschien loopt de geleiding wat stroef ..en trekt die teveel amp. en zegt die module. dat ga ik niet doen...
zekering kan ik 123 niet vinden...
polaiteit maakt niks uit...deze wisselt afh. van open en dicht op die 2 pinnen.
als je 12v op je motor zet zal die open of dichtgaan. misschien loopt de geleiding wat stroef ..en trekt die teveel amp. en zegt die module. dat ga ik niet doen...
zekering kan ik 123 niet vinden...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
en mocht je daar niet de middelen/zin oid voor hebben dan kan je de auto ook laten uitlezen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Kun je daarmee ook het probleem achterhalen?
Laatst gewijzigd door Leen op 06 sep 2021, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
soms...(maar dan moet je evt nog steeds de oorzaak zoeken afh. van code)
maar aansturing met de betere programma's kun je evt ook een en ander uitsluiten...
maar aansturing met de betere programma's kun je evt ook een en ander uitsluiten...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Zoals hier boven staat maar je bent ook afhankelijk van degene die het doet.
iemand die weet wat die doet of iemand die zich blindstaart op een foutcode.
iemand die weet wat die doet of iemand die zich blindstaart op een foutcode.
Het kan ook zijn dat het tandwieltje versleten is.
Thanks voor de reactie.
Geluk is met de domme denk ik. Was met de E60 op vakantie naar het Gardameer. Kofferbak op de terugweg helemaal vol gestouwd en ineens ging hij naar beneden. Sindsdien doet de schakelaar het weer dus ik denk dat er toch een knik in de kabelboom of iets dergelijks is geweest.
Kan tevens mijn infrequente storing aan mijn achter knipperlicht verklaren.
Dus binnenkort maar eens de bekleding loshalen en alles nalopen.
Geluk is met de domme denk ik. Was met de E60 op vakantie naar het Gardameer. Kofferbak op de terugweg helemaal vol gestouwd en ineens ging hij naar beneden. Sindsdien doet de schakelaar het weer dus ik denk dat er toch een knik in de kabelboom of iets dergelijks is geweest.
Kan tevens mijn infrequente storing aan mijn achter knipperlicht verklaren.
Dus binnenkort maar eens de bekleding loshalen en alles nalopen.