vacuum probleem
vacuum probleem
goedendag. Ik heb een BMW e70- n63- 50I met de kenteken J-526-jx.
Heb de motor vervangen van deze auto de probleem dat ik nu heb is.
Dat de olie vuldop vacuum wordt gezogen deze moet je dan met kracht los draaien en eruit trekken .
En je dan een vibrerend geluid hoort deze gaat weg als je de olie dop eruit draait en komt weer terug als je het olie dop dicht draait.
De carter ventilatie filters in de kleppendeksels is vervangen.
Wie weet waar het aan jan liggen.
Groetjes Roy.
Heb de motor vervangen van deze auto de probleem dat ik nu heb is.
Dat de olie vuldop vacuum wordt gezogen deze moet je dan met kracht los draaien en eruit trekken .
En je dan een vibrerend geluid hoort deze gaat weg als je de olie dop eruit draait en komt weer terug als je het olie dop dicht draait.
De carter ventilatie filters in de kleppendeksels is vervangen.
Wie weet waar het aan jan liggen.
Groetjes Roy.
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: vacuum probleem
kyk eens onder de oranje ventilatie rubbers of de afvoer niet verstopt is. dit kan je controleren door er wat olie in te spuiten. zakt de olie weg is het goed.zakt die niet weg de opening open maken met wat carberateurreiniger .succes mart
Re: vacuum probleem
Goedendag.
Eerst wil je bedanken voor reactie.
Zou graag willen weten wat je bedoeld met( de onder de oranje ventilatie rubbers).
Groetjes Roy
Eerst wil je bedanken voor reactie.
Zou graag willen weten wat je bedoeld met( de onder de oranje ventilatie rubbers).
Groetjes Roy
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: vacuum probleem
hallo ik bedoelde de carterventilatie rubbers op het klepdeksels. zitten bovenop de klepdeksels. effe kapjes erafhalen. rubber manchet met veer eruit pakken. daaronder zit een afvoer rechts in de hoek. was by myn motor verstopt succes mart
Re: vacuum probleem
Hallo.
Weet wat je bedoelt ,die zit niet op mijn motor.
Ik heb de n63 50I motor hier zit het in de kleppendeksel die heb ik al vervangen.
bedankt voor je reactie.
Groetjes Roy
Weet wat je bedoelt ,die zit niet op mijn motor.
Ik heb de n63 50I motor hier zit het in de kleppendeksel die heb ik al vervangen.
bedankt voor je reactie.
Groetjes Roy
Re: vacuum probleem
met welke onderdelen heb je het het membraam vervangen? OEM spul?
of een nieuw kleppendeksel? ben niet zo bekend met deze motor.
kan me voorstellen als je dit nog steeds ondervind het membraam niet goed zit.....waardoor o.a. bij stationair toch Meer vacuum kan trekken.
de veer zorgt ervoor dat deze namelijk dicht blijft bij stationair. en als je gaat rijden door het aanzuigen van lucht ontstaat er een onderdruk naar die membraam waardoor die open gaat.
of een nieuw kleppendeksel? ben niet zo bekend met deze motor.
kan me voorstellen als je dit nog steeds ondervind het membraam niet goed zit.....waardoor o.a. bij stationair toch Meer vacuum kan trekken.
de veer zorgt ervoor dat deze namelijk dicht blijft bij stationair. en als je gaat rijden door het aanzuigen van lucht ontstaat er een onderdruk naar die membraam waardoor die open gaat.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: vacuum probleem
goedendag.
hier is het Oem nummer;11158636540
Set, oil separator, cylinder head cover.Part number: 11158636540
Groetjes Roy
hier is het Oem nummer;11158636540
Set, oil separator, cylinder head cover.Part number: 11158636540
Groetjes Roy
Re: vacuum probleem
Je zult wel niet de beschikking hebben tot een rookmachine? Dan heb je het zo vastgesteld...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: vacuum probleem
Goedendag.
Rookmachine heb ik .geen lekkage .
Denk nu zelf dat het misschien aan de catalysator ligt die heb ik allebei uitgeboord voordat ik het motor inbouwde. Heb twee downpipe besteld monteren en kijken of het problem voorbij is.
Rookmachine heb ik .geen lekkage .
Denk nu zelf dat het misschien aan de catalysator ligt die heb ik allebei uitgeboord voordat ik het motor inbouwde. Heb twee downpipe besteld monteren en kijken of het problem voorbij is.
Re: vacuum probleem
Hebben beide klepdeksels een carterventilatiemembraam? Bij de N62 waren nieuwe klepdeksels gewijzigd waarbij 1 klepdeksel geen membraam meer heeft. Er moet dan een nieuwe slang met membraamhuis in de carterventilatie buis ingebouwd worden. En een aangepaste motor afdekkap.
Mogelijk is dat ook zo voor de n63?
Mogelijk is dat ook zo voor de n63?
Re: vacuum probleem
Hallo Vincent.
Bedankt voor je reactie.
heb de Oil separator of set carterventilatie in de beide kleppendeksel vernieuwd.
Ook alle carterventilatie buizen vervangen.
Hoe moet ik een nieuwe slang met membraamhuis in de carterventilatie buis bouwen.
Groetjes Roy
Bedankt voor je reactie.
heb de Oil separator of set carterventilatie in de beide kleppendeksel vernieuwd.
Ook alle carterventilatie buizen vervangen.
Hoe moet ik een nieuwe slang met membraamhuis in de carterventilatie buis bouwen.
Groetjes Roy
Re: vacuum probleem
Als op beide klepdeksels een membraan hoort en het membraan is vervangen zal er geen extra klephuis in de slang ingebouwd hoeven worden lijkt me. De n63 is natuurlijk wel een andere motor dan de n62.