Ik heb mijn eerste e46 gekocht

Vervolgens heb ik de compressie gemeten, op cyl 3 en cyl 5 was deze iets boven de 10 bar, de rest lag allemaal rond de 11. Daarna heb ik de speling op de ketting gecontroleerd, die er gelukkig niet is. Verder heb ik een vacuumlektest gedaan met een rookgenerator. Hieruit kwam dat de onderste luchtslang niet goed aansloot op het gasklephuis, dat positioneringsflapje zat dubbel. Het flapje was helemaal vervormd, dus die heb ik er maar vanaf geknipt. Daarna was het systeem in ieder geval lekdicht. De motor liep echter nog steeds heel slecht, dus heb ik de luchtmassameter even losgegooid. Meteen begon de motor goed te lopen en ook op gas geven reageerde de motor perfect. MAF weer aangesloten en toen sloeg de motor direct af. Nou is het natuurlijk zo dat de auto automatisch terugvalt op de basisinstellingen als je de MAF losgooit, maar ik denk dat dit een goede indicatie is dat deze stuk is? Uitlezen van de motor-ECU geeft aan dat de MAF een massa meet van 18 kg/min, ik heb ergens gelezen dat dit normaal gesproken 12.5 kg/min moet zijn bij stationair lopen. De bougies stonken enorm naar benzine, dus volgens mij gooit ie er veel te veel benzine in.
Ik heb sowieso een nieuwe luchtmassameter gekocht die over een paar dagen binnenkomt, maar hebben jullie nog suggesties mocht dat het niet zijn?
Alvast bedankt,
Rens