F11n - hemel sluit niet meer
F11n - hemel sluit niet meer
LS,
Ik heb een F11n uit 2014 met schuifdak. Met het dak is niks mis (kantel en schuif stand doen het prima), echter wil de hemel niet meer sluiten. Als ik een de sluitknop naar voren druk, dan komt de hemel tot halverwege, en schuift dan automatisch weer terug naar achter. Ook als ik m met de hand (dus ingedrukt houden) probeer te forceren, stopt ie halverwege en gaat ie weer terug naar achter.
Enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb al ergens iets gevonden over het resetten van het hele systeem door de sluitknop ingedrukt te houden, maar dan gebeurd er op mijn F11 niets...
mijn dank is groot.
Ik heb een F11n uit 2014 met schuifdak. Met het dak is niks mis (kantel en schuif stand doen het prima), echter wil de hemel niet meer sluiten. Als ik een de sluitknop naar voren druk, dan komt de hemel tot halverwege, en schuift dan automatisch weer terug naar achter. Ook als ik m met de hand (dus ingedrukt houden) probeer te forceren, stopt ie halverwege en gaat ie weer terug naar achter.
Enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb al ergens iets gevonden over het resetten van het hele systeem door de sluitknop ingedrukt te houden, maar dan gebeurd er op mijn F11 niets...
mijn dank is groot.
Re: F11n - hemel sluit niet meer
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Vanmorgen nog, ruim een minuut ingedrukt maar er gebeurd, behalve het openen van het kanteldak, niks...
Ga straks voor de 2 minuten dan maar
Ga straks voor de 2 minuten dan maar

Vandaag gebeurde er iets. Inderdaad nog langer ingedrukt houden. Hemel schoof naar achter en raam ging open en dicht. Hemel bleef vervolgens echter op de achterste stand hangen en gaat nu helemaal niet meer automatisch Nasr voor of naar achter.
Op het punt waar de hemel vanzelf weer terug ging blijft ie nu gewoon hangen. Raam gaat bog wel in kiep stand maar ook niet meer open naar achter toe. Ofwel: het probleem is er alleen maar groter op geworden.
Wellicht toch iets met de aandrijving van de hemel?
Op het punt waar de hemel vanzelf weer terug ging blijft ie nu gewoon hangen. Raam gaat bog wel in kiep stand maar ook niet meer open naar achter toe. Ofwel: het probleem is er alleen maar groter op geworden.
Wellicht toch iets met de aandrijving van de hemel?
Dan wordt het tijd om met ISTA te kijken wat er mis gaat.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Iemand in de regio Amersfoort/Utrecht die dat kan? 
Problem solved. Blijkbaar was de hemel ergens uit de rail geschoten, waardoor deze halverwege bleef hangen. Hemel is in zn geheel gedemonteerd geweest en terug in het lood gezet. 2 dagen werk bij de dealer
Gelukkig nog verholpen onder (bovag) garantie....
Gelukkig nog verholpen onder (bovag) garantie....
Dat is zeker een geluk €€€€€!
Bedankt voor het delen van de oplossing!
Bedankt voor het delen van de oplossing!