Ervaringen tussenbak revisie gezocht...

Voor alle technische vragen over de BMW 6 Serie
PIR3lly

Ervaringen tussenbak revisie gezocht...

Bericht door PIR3lly » 16 feb 2022, 22:01

Mijn 650i Gran Coupé begint wat lichte aanloop/lager geluidjes te produceren. Het is nog moeilijk hoorbaar, maar wel degelijk aanwezig. Het vermoeden gaat uit naar de tussenbak.
Voordat het te laat is, wil ik hier naar laten kijken en indien mogelijk de bak laten reviseren.

Daarom vraag ik mij af of er mensen zijn, die dit al eens hebben laten doen? Zo ja, wat was jullie ervaring en de kosten van de procedure.

Ook lees ik veel dat een oliewissel van de tussenbak al erg kan helpen. Volgens mij is dat nog nooit gedaan en hij heeft nu 98.000 km erop staan. Waarschijnlijk ga ik dat binnenkort zelf even doen.

EDIT 11-05-2023:
Hallo, even een reactie vanuit mijn kant.

De auto staat inmiddels te koop. Ik heb hem ingeruild op een nette M4.
De bak is in eerste instantie bij Autrans gereviseerd. Alles was netjes opgelost, maar helaas lekte de bak olie, op het moment dat ik thuiskwam.
Ik ben hiervoor 2x terug geweest bij Autrans en zij hebben het heel netjes opgelost.
Er is uiteindelijk gebleken dat er een haarscheurtje in het huis zat van de tussenbak. Hoe dit ontstaan is, is niet bekend (hij lekte geen druppel olie, voor de revisie). Maar Autrans heeft uiteindelijk op hun kosten de gehele bak vernieuwd.
Er zit dus een splinternieuwe tussenbak in. Erg goede service van Autrans en ik zou ze zeker aanraden als je op zoek bent naar een revisie van een bak.

Terug naar “BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Techniek”