Ik he b bij mijn E90 318i het probleem, dat met remmen, hard of zachte de boel kan gaan trillen, dan komt het en dan gaat het weer weg.
Nu zijn er van de week bij mij achter nieuwe banden opgekomen omdat linksachter mijn band aan de binnenkant over 1/3 geen profiel meer had :?: En de auto dus ook dusdanig trilde bij bepaalde snelheden.
En toen heb ik eens naar de remblokken gekeken en kwam erachter dat linksvoor en linksachter de remblokken bijna 50% meer versleten zijn dan aan rechts.
De schijven zijn ook wat versleten en zijn aan vervanging toe bij de volgende vervanging van de remblokken.
Alle banden zijn overigens rolling road gebalanceerd.
Zou het kunnen zijn dat aan 1 kant de zuigers vast/vaster zitten?
Zou bijvoorbeeld een revisieset van de remklauw kunnen helpen?
Verschil in slijtage remblokken + trillingen
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: Verschil in slijtage remblokken + trillingen
hallo je zuigers van de remklauwen effe goed gangbaar maken.er zal roest opzitten.. als je dat hebt gedaan je remolie verversen want dat is ook al effe geleden dan. als de zuigers verroest zyn komt dat door de remolie verouderd is. de oude remolie neemt water op waardoor je remzuigers gaan roesten en walla een probleem met vastzittende remzuigers. succes mart
Re: Verschil in slijtage remblokken + trillingen
Dank je voor de tip! Zeker het proberen waard 

Laatst gewijzigd door mieske90 op 30 mei 2022, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
Re: Verschil in slijtage remblokken + trillingen
JaZou het kunnen zijn dat aan 1 kant de zuigers vast/vaster zitten?
zeker, als je weet wat je doet is dat de voordeligste optie.Zou bijvoorbeeld een revisieset van de remklauw kunnen helpen?
je kan ook overwegen de remklauw te vervangen, dat is sneller (vaak moet je dan de huidige remklauw terugsturen voor "korting")
Re: Verschil in slijtage remblokken + trillingen
Zo te horen is 1 of beide wiellager voor niet meer jofel. Zal eens beginnen met die te vervangen en dan meteen naar de remklauwen te kijken wat de staat is.
Re: Verschil in slijtage remblokken + trillingen
Uiteindelijk tijd voor gehad om verder te kijken, en toch besloten om de BMW naar de garage te brengen. We kwamen erachter dat er rechtsvoor continu geremd werd, het wiel was bijna niet rond te draaien. Bleek dat de stofhoes rondom de zuiger van de remklauw kapot was waardoor er een hoop rotzooi tussen zat, de zuiger was met lomp geweld terug te duwen maar bleek wel einde remklauw. Nieuwe remklauw gemonteerd en gelukkig nergens meer last van 
