Net lid geworden, dus ik zal me even voorstellen. Max, 43 jaar, uit Utrecht. Sinds 3 jaar rijd ik een heerlijke handgeschakelde E61 530xi uit 2008. De voormalige eigenaar heeft 'm verlaagd met een KW set, dus hij is een stukje stijver geworden. Verder zat er ook al een mooi displaytje in waarmee je aardig wat extra informatie tot je beschikking hebt. O.a. olietemp en de lambdawaardes. Wel fijn met deze N53 motor die wat van het gevoelige type is. Vooral als het om de 'zuinige modus' (stratified charge mode) gaat.
Hiervoor reed ik een E91 325i uit 2005. Ook een hele fijne wagen. Lekker compact in verhouding tot de E61.
Ik klus graag aan mijn auto's en doe het onderhoud zelf als het even kan. Een paar maanden geleden de airco condensor vervangen. Binnen kort zijn de remmen en schijven aan de beurt. Laatst nog een vervelend issue opgelost waarbij de automatische deurvergrendeling ineens niet meer werkte. Bleek de versterker achter het derde remlicht vochtig geworden te zijn (een bekend probleem zo bleek). Uiteindelijk de verroeste connecties op de pcb gesoldeerd en hij deed het weer!
Als softwareontwikkelaar vind ik het ook leuk om wat te 'prutsen' met de software en elektronica. Heel leuk om te zien wat je met coding kan doen. Via NCS-Expert heb ik in de CCC het telefoonboek van mijn telefoon, en de Nederlandse taal beschikbaar gemaakt (de auto is origineel Duits). Die CCC is meteen ook het volgende project: het ding vervangen voor een CIC. De huidige uitdaging: de software daarvan updaten.