Graag stel ik me hierbij even voor, samen met mijn (voor mij) nieuwe 335i!
Jordy van Ettekoven uit Den Bosch, 41 jaar en werkzaam in de leasing industrie. Altijd een voorliefde gehad voor alles waar benzine in gaat, dus uiteindelijk hobby en werk ook nog eens kunnen combineren.
Mijn BMW historie is eigenlijk jaren geleden al begonnen met een E30 325 cabrio Type 1. De auto die eigenlijk niet verkocht had moeten worden. Maar goed, als je alles weet van tevoren..

Een aantal jaren zonder cabrio gedaan na de 325 en toen toevallig tegen een Volvo C70 II T5 handgeschakeld aangelopen, die ik echt heel leuk vond! Een fijne auto, maar veel minder emotie. Omdat ik toch graag iets meer vermogen wilde, en toch de BMW's wel bleven trekken heb ik steeds diverse sites in de gaten gehouden en me rustig georiënteerd op wat ik wilde. Vrij snel kwamen er toch wel 2 opties bovendrijven, een 645 of een 330. 645, want V8 (moet je een keer hebben toch?) en de 330 (e93) vanwege het stalen dak en de coupé uitstraling die hij heeft met dak dicht. Met de C was ik natuurlijk best verwend met het stalen dak, en de voordelen daarvan.
Uiteindelijk is het niet echt simpel om de pareltjes te vinden bleek al snel. Er zijn toch veel 'knutselauto's' tussen of erg hoge standen. En ik wilde graag een lage stand, zodat ik hem lekker kan blijven vertroetelen als hobbyauto, en hiermee conserveren.
Ook nog eens de 'juiste' configuratie vinden met kleur en bekleding, alsmede leuke extra's is niet altijd makkelijk. Sportstoelen zijn een must vanwege mijn lengte, en ik wil niet meer zonder de befaamde stoel verlengers. Nadat ik eigenlijk de 6 had uitgesloten op formaat (het zijn wel echt luxe sloepen...) de zoektocht afgestemd op de 330. Af en toe eens kijken of er een 335 voorbij kwam, maar die zijn niet heel ruim te vinden over het algemeen. En toch kwam er een voorbij, waar ik steeds op terug kwam. Een Duitse import, dat wel. Maar hij zag er op de foto's bijzonder mooi uit! Te duur voor het geplande budget natuurlijk, maar ik was eigenlijk al een beetje verliefd.
De beste handelaar opgebeld, en een prima gesprek gehad over de auto en de mogelijke inruil van mijn C. Valt ook altijd tegen, maar die had er ook al veel km's op staan, dus ok. We gaan kijken! En daar stond een prachtige 2008 335i op me te wachten bij aankomst! Zwart, Sattelbraun interieur en een volledige historie voorzien. 1 eigenaar vanaf nieuw, en altijd bij dezelfde dealer onderhouden geweest. 95000 km slechts, en de afgelopen paar jaar duidelijk alleen voor de zon gebruikt. (plm 2500 km/jaar) De vorige eigenaar incl geboortedatum was bekend, en het was een heer die 'op leeftijd' raakte, en derhalve zijn auto had verkocht/ingeruild. En dat hij hem goed had onderhouden was aan alle kanten te zien. Blok netjes schoon, maar met normale aanslag op de bekende plekken. Geen sporen van pekel etc. Letterlijk altijd binnen gestaan en van een oud mannetje geweest!

Ok, dus na hem goed aangekeken te hebben, proefrit. En dat was dodelijk. Starten veroorzaakte al zo'n grote smile op mijn gezicht dat het eigenlijk al een verloren zaak was. Wat klinkt dat lekker! Rijden; geen rammels, piepjes, kraakjes. (in tegenstelling tot mijn C) Vermogen is gewoon een eindeloos. Heerlijk! Automaat een tikje lui, wat op zich ook te verklaren is gezien het laatste gebruik.
Bij terugkomst was het eigenlijk snel gedaan. Ook al deed het wat meer pijn dan gepland, dit ging hem worden! En dus is hij nu sinds een week of twee de mijne;

Verbaasd over de vele opties die er al op zitten; Keyless, adaptive xenon, de navi (ook al is het Business ccc), automatisch groot licht, active steering etc. En de stoelen met geheugen zijn geweldig! De velgen zijn van een Z4, maar ze staan hem erg goed vind ik.
Inmiddels een goede Bluetooth aux laten aansluiten op de HU en ook, mede op aanraden van de verkoper, een xHP tune laten doen op de automaat. Verder ga ik geen gekke dingen doen met de BMW. Hij is mooi, fijn en goed zoals hij is! En zo blijft hij ook geconserveerd. Hij gaat gebruikt worden als hobby en vakantie auto, waarbij hij in de winter lekker binnen mag slapen.
Ik ben er tot nu toe super blij mee, en het begrip Freude am fahren is helemaal van toepassing!

Dagelijks rijd ik trouwens een Volvo S60 T8 Polestar Engineered. (maar daar zal ik jullie verder niet mee vervelen..

Ook heb ik nog een andere BMW 6 cilinder in de stal, maar dat is er een op twee wielen, de K1600GT. Ik heb het lastig met de zonnige dagen......

Ik hoop hier voornamelijk leuke info te vinden, en wie weet kan ik ook nog wel eens wat bijdragen. Ik sleutel graag ook zelf, maar gezien de staat van de 335 kan het wel even duren voor ik aan de gang kan/moet of wil...

ps. klein tegenvallertje vond in wel dat hij voorzien is van BMW online, teleservices etc, maar dat dit dus voor geen meter meer werkt. BMW klantenservice begon nog net niet te lachen om het bouwjaar, en vervolgens 'nee meneer, misschien was dit mogelijk in het land van herkomst, maar hier niet hoor!')
Het complete optielijstje:
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
710 M Leather Steering Wheel
522 Xenon Light
313 Exterior Mirror Package
7R7 Innovation Package
524 Adaptive Headlights
6AB Control Teleservices
520 Foglights
217 Active Steering
428 Warning Triangle
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.
612 Bmw Assist
863 Europe/dealer Directory
320 Model Designation, Deletion
387 Wind Deflector
616 Bmw Online
322 Comfort Access System
1CB Co2 Content
1CD Brake Energy Regeneration
7RS Comfort Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
851 Language Version German
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d