Even voorstellen: Daniel Depenbrock

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
dabrock99

Even voorstellen: Daniel Depenbrock

Bericht door dabrock99 » 24 mei 2009, 17:04

Deze kilometervreter heb ik in juni 2007 in Friesland gekocht. Inmiddels bijna een ton bijgetikt. Eén nadeel: kale bak. Geen cruisecontrol, geen automatische airco, geen aux op de radio. Dat zijn wel functies die ik mis. Via dit forum zoek ik maar eens na of daar eenvoudig wat aan te doen is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Even voorstellen: Daniel Depenbrock

Bericht door bjornc » 24 mei 2009, 17:40

Welkom Daniël!
Tja, kale bak.... je hebt toch wel een afneembare trekhaak :duim:

Aircootje op automatisch omzetten kan KJ_Bmw je het best mee helpen, heeft al vaker met dat bijltje gehakt.
Aux in, dat hangt er weer vanaf welke eisen je hebt, maar ook daar is genoeg ervaring voor op het forum.

Ik wens je van deze kant alvast veel plezier op het forum!

gr Björn

Farl

Bericht door Farl » 25 mei 2009, 09:24

Hoi Daniel,

Nette auto hoor, vooral in de zon met dat kleurtje staat hij mooi te blinken! ;D

MindWarp

Bericht door MindWarp » 25 mei 2009, 10:29

Welkom!

Kale bak? Wel nee, alleen het logo op de motorkap dekt de lading al. De rest is pure luxe zullen we maar zeggen. (h) Die dak rails zou je er later toch vanaf halen ... lol ... is mode tegenwoordig. :+
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

dabrock99

Bericht door dabrock99 » 25 mei 2009, 12:28

Het ontbreken van dakrails vind ik inderdaad eigenlijk wel mooi. Soort van lange hatchback; wat sportiever ogend dan met rails. Een touring is nou eenmaal geen pakezel maar eerder een praktisch uitgevoerd rij-ijzer.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 25 mei 2009, 12:31

320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

MindWarp

Bericht door MindWarp » 25 mei 2009, 14:35

Afbeelding
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

deewee74

Bericht door deewee74 » 26 mei 2009, 07:09

welkom op het forum :amen:

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 26 mei 2009, 09:05

Die cruisecontrol is ook wel te regelen. Ik vraag me alleen af of het nu nog zin heeft al die dingen (voor toch aanzienlijk geld) er nog op te schroeven. Als je in 2 jaar tijd een ton rijdt ben je over een paar jaar al weer klaar met deze auto lijkt me dus dan moet je je wel bedenken hoe hard hij afschrijft en wat de restwaarde is van de opties.
Ik zou even een lijstje maken van de kosten en dan kijken of het zin heeft voor jou.

Mijn mening:
cruise control, ja. Zeker als je zoveel rijdt
Aut. airco, nee. afhankelijk van de prijs vind ik het niet echt een toegevogde waarde. Ik heb 'm wel maar ik zet toch handmatig aan en uit. (meestal uit) Je kan nog steeds mengen met warme lucht als het te koud wordt en daat heb je dus geen climate control voor nodig.
Verder mooie auto zo zonder dakrails. Tenzij je boswachter bent zie ik ook reden/nut voor dakrails. Het ziet er zonder zowieso beter uit.

Ik begrijp 1 ding alleen even niet: Waarom heb je geen cruisecontrol? Het zit standaard op de 330i/d zo ver ik weet!
Heb je een Multifunctie stuur?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

DUBS

Bericht door DUBS » 26 mei 2009, 09:16

nice .. :love:

dabrock99

Bericht door dabrock99 » 26 mei 2009, 09:52

DJLeonardo schreef:Ik begrijp 1 ding alleen even niet: Waarom heb je geen cruisecontrol? Het zit standaard op de 330i/d zo ver ik weet!
Heb je een Multifunctie stuur?
Tsja... zat er gewoon niet op. Ik heb zo'n vierkant ouwelullenstuur zonder functies. Het schijnt dat uitgerekend mijn auto in een reeks valt die enkele voorbereidingen mist. Iets met kabelboom en computer. Maar dat is voor mij altijd een mistig verhaal. Dealers zijn doorgaans niet bijster coöperatief om mee te denkenk met een tweedehandsrjider die voor weinig geld de boel een beetje wil opleuken.

Auto-airco zou ik doen voor 25 euro (stond op forum, met dode pixels hier en daaR). Dan is het nog leuk te doen. Is echter al verkocht.

Cruisecontrol ga ik maar eens achteraan. Met 45k per jaar is dat de moeite waard. Een aftermarketsetje kan bij de dealer voor <150 euro las ik ergens. Maar eerst checken of het werkt op mijn kale joep.

En verder de aux: voor enkele tientjes ga ik wel overstag. Liefst vóór dezomervakantie, zodat ik een i0-podje of variant kan scoren en richting de camping in Italië wat anders hoor dan de West Deutsche Rundfunk en eindeloos Italiaans geratel.

En waarom ik het niet eerder deed? Tsja... ik kende dit forum niet en zie hier erg veel praktische info. Heb overigens al wel mijn voorstoelen vervangen voor twe sportstoelen in dezelfde bekleding als de rest van de auto. Grote vooruitgang!

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 26 mei 2009, 10:43

:! Maak anders even een showroomtopic, dan kunnen we daar verder over de spec's van je Touring..... Ik zou bv graag foto's van het interieur zien
Hier is alleen voor voorstellen :duim:

Moderatoropmerking Opt1mus
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

dabrock99

Bericht door dabrock99 » 26 mei 2009, 15:05

Prima

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”