Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 30 aug 2022, 11:49

Dag allen, tsja. Eindelijk, die BMW..! Mijn naam is Olly en na een carrière van lease auto’s heb ik dan eindelijk een eigen auto aangeschaft... :D

Mijn doel is om mijn auto en alles eromheen goed bij te houden hier op het forum. Ik heb héél veel aan dit forum gehad bij de aanloop naar mijn aanschaf en vind het ook leuk om anderen te helpen. Er zijn hier toch nog veel liefhebbers aanwezig en dat vind ik gewoon leuk

Goed, het is een 2016 535i xdrive in de schitterende kleur Mediterranblau met oyster dakota bekleding. Er komt een vrij uitgebreide intro hieronder, maar samenvattend is het een auto die goed in de spulletjes zit, met voor mij de belangrijkste opties; HIFI, comfort stoelen, adaptieve LED verlichting, ACC, stoel ventilatie, en panoramadak. Ah en alarmklasse 3, scheelde ook weer. Wat er qua ‘grote opties’ niet op zit is Harman Kardon, de HUD (vanwege individual dashboard..?), surround view, de massage functie en uiteraard night vision.

Ik stap vannacht in het vliegtuig om ‘m op te halen elders in Europa, het was even tricky met veel geregel voor de import, maar inmiddels een redelijke expert. De kilometerstand is om en nabij de 110k en de volledige documentatie in bezit en nauwsluitend. De vorige eigenaar was zeer zuinig en nauwkeurig met het onderhoud en altijd bij een BMW dealer. Recent voorzien van nieuwe luchtbalgen, volledige remmen rondom en om de 10k km oliebeurt gehad. Tevens heeft hij nog even een €2k tegenvaller moeten incasseren voor volledige vervanging van de vooruit en remschijven voor; deze werd helaas niet vergoed door zijn verzekeringsmaatschappij. Afgesproken dat hij een mooie fles Islay whisky van mij krijgt. De auto is aantoonbaar schadevrij en ik heb de sleutel op afstand (semi-illegaal) volledig doorgenomen met een niet nader te noemen BMW dealer in Nederland.

Ik ga de auto in onderhoud brengen bij Gerrit Jonkers of Gijsbertsen. Hier nog niet de knoop voor doorgehakt, dus hoor graag tips voor BMW specialisten in de buurt van Den Haag (waar ik woon).

Er staan een aantal dingen op mijn to do lijst die ik komende maanden ga aanpakken. Uiteraard zal ik dit hier bijhouden;
- Navigatie update en unlocken voor oneindige updates. Waarschijnlijk moet ik ook BMW connecteddrive opnieuw activeren ivm ander land… Ik wil pertinent niet navigeren op mijn telefoon omdat deze altijd in het middenconsole ligt waar ik ‘m niet zie. Ik heb een hekel aan mensen die hun telefoon in de hand hebben tijdens het rijden.
-Volledig reinigen en voeden van het interieur (Thijs_F11 heeft hele mooie uitleg waarvoor dank)
-Sticky doorhandle probleem aanpakken; leder bijkleuren met colourlock en de plastic inleg vervangen wellicht door een zwarte (vind ik mooier staan)
-Uitzoeken of ik bandensensor kan retrofitten; zitten nu niet originele 19 inch velgen onder waardoor je steeds bandenspanningscontrole melding krijgt
- Match up 7BMW aanschaffen en installeren

Voor lange termijn:
- M performance uitlaat maar hier nog niet zeker over daar ik het niet vind passen bij hoe de auto er bij staat in luxury line.
- Auto (laten?) detailleren
- Ramen blinderen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan nu de lange aanloop..

Ik ben van kinds-af-aan verliefd op het merk BMW, maar tot op heden nooit eentje in eigen bezit gehad. Redelijk vroeg al hierin verpest door die ouwe van me (e28, e36, e34, e39). In het begin van mijn carrière altijd lease auto’s gereden, maar door switch van job gingen de kilometers rap omlaag en begon het te knagen om niet gewoon privé te gaan rijden in plaats van weer vast te zitten aan het lease reglement (en daarmee een 4/5 jarig contract). Bovendien is het nu een bloedbad op de lease markt met levertijden die minimaal 12-16 maanden zijn.

De auto die ik nu rijd is ontzettend fijn en zéér potent (>500 pk..), maar geen zes-in-lijn. Sterker nog, er zit helemaal geen conventionele motor in 😉. Rijdynamiek is voor z’n soort wel ‘BMW-waardig’ maar ja.. Ik zei al.. het begon te knagen… Bovendien is het een sedan (Al geraden welke auto..?) en met de komst van een tweede werd dat toch wel wat meer een uitdaging. Dit laatste gebruikte ik als argument bij de vrouw des huizes, zoals je uiteraard begrijpt.. In de praktijk ging het prima.

De keuze was nog best lastig. Lang wilde ik de E39 530i, maar prijzen gaan relatief gezien door het dak waarbij er gezien de leeftijd desalniettemin serieuze kosten bij komen kijken. Een auto die gaat fungeren als “hoofdauto” maar waar ik niet zomaar meer op kon vertrouwen was gewoon geen goed idee.

Het moest dus sowieso een moderne zes-in-lijn worden en dan kom je uit bij de N55 of de B58. Elk omhulsel van de B58 is voor mij nog te duur dus de keuze viel op de N55, het moest sowieso een touring worden dus ik hield de E91 335i, F31 335i/340i of de F11 535i over. De F11 is en blijft een favoriet voor mij tezamen met de E39. Het prachtig rustige lijnenspel icm het prachtige interieur met de klassieke indeling (oranje tellerverlichting..) maar up to date naar huidige maatstaven als je de LCI met NBT module neemt. Nog even getwijfeld voor een E91 335i die aanzienlijk goedkoper is, maar toch wel te klein en juist wat gedateerd met de CIC module. De F31 vind ik te groot en afstandelijk rijden voor een 3 serie maar weer te klein tov een 5 serie. Bovendien een wat mindere afwerking.

De zoektocht was nog best een uitdaging daar er in NL en Duitsland weinig aanbod is. Bovendien wilde ik perse comfort stoelen, xdrive (hydraulische besturing), adaptieve LED en als het even kan geen zwart interieur. Ga er maar aan staan. Uiteindelijk een zeer mooie in Nederland maar die stond wel voor een erg hoog bedrag, plus het kwetsbare individual mereno leer zag ik niet zitten met twee jonge kinderen en een zeer enthousiaste Beagle. Ook in Duitsland weinig exemplaren..

Zoekopdracht uitgezet bij Van Eerde (echt super leuke gasten volgens mij, helaas niks meer terug gehoord..) en mijn eigen zoektocht ging bijna weer in de ijskast tot dat ik tijdens mijn nachtelijke voedingsuurtjes (ik heb een pasgeboren baby van zes weken) op Mobil.de een schitterend uitgevoerde 535i tegenkwam in.. jawel.. Tsjechië. M’n verstand zei oei geen goed idee, maar na een emailtje reageerde de particuliere verkoper direct (het was 3u ’s nachts..). Hartstikke leuk contact met zeer uitgebreide info, altijd BMW dealer onderhouden met ALLE facturen, foto’s van evt schades en zelfs persoonlijke youtube filmpjes waar hij alles uitlegde en liet horen.. Olie om de 10k km en bekende F11 kwaaltjes waren aangepakt. Het was een liefhebber en dat was heel erg leuk om te zien.

De eigenaar heeft aftermarket 19 inch velgen van MAK Munchen die de auto erg goed staan. Kwaliteit zit hier ook wel snor na lezen van aantal reviews online. Bovendien zit er ook de originele 18 inch style 454 bij met nieuwe set winterbanden, ik ben een gelukkig man.

Ik ga jullie snel updaten met foto’s en de reis terug
Laatst gewijzigd door DeDude op 06 sep 2022, 08:12, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Flerflep
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mei 2021, 20:49

Re: The BMW 535i xdrive abides - Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door Flerflep » 31 aug 2022, 14:42

Zit je even rustig door het BimmerPortal kom ik jou tegen. Tenminste, ik neem aan dat jij ook onder deze naam op Autoweek actief bent. Het viel mij laatst al op dat je auto reviews verdwenen zijn op Autoweek?

Hele gave auto, kleur is echt helemaal geweldig zeker in combinatie met dit leder. Op de schermen aan de stoelen zullen mijn kinderen wel jaloers zijn. Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen, wel direct een mooie rit retour naar Nederland!

Veel plezier van de bolide!
2008 BMW E60 LCI 525i N53 AUT

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: The BMW 535i xdrive abides - Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 01 sep 2022, 06:09

Dat klopt :) . Na jaren best actief m’n bijdrages te hebben geleverd werd het heel zuur allemaal en ik merkte dat ik daar zelf in mee ging. Vond ik niet leuk (van mezelf). Ook wat vervelende privé berichtjes gekregen, icm matig moderator beleid van Autoweek besloten er mee te stoppen. Reageer af en toe nog wel, maar lees niet veel meer.

Anyway dankjewel voor je compliment! Ben er echt heel blij mee. Alles gister gecontroleerd en flink stuk zelf gereden , alles klopt als een bus. Straks papieren tekenen en dan naar huis rijden.

Zag dat jij flink wat kosten nog ff mocht verwerken aan de beemer - nu de ‘rust’ beetje wedergekeerd en weer lekker genieten? Bevalt de chip tuning ?
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

ehombie
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: The BMW 535i xdrive abides - Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door ehombie » 01 sep 2022, 09:02

Mooi verhaal. sluit me helemaal bij flerflep en mooie auto.
Het is wel stilletjes op dit forum de laatste tijd...maar er zitten in de 5 serie wel wat mensen die genoeg tips hebben.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Flerflep
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mei 2021, 20:49

Re: The BMW 535i xdrive abides - Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door Flerflep » 01 sep 2022, 15:41

He wat naar. Het valt mij inderdaad wel op dat de "discussies" voornamelijk bestaan uit moddergooien en flauwe grappen tussen met name de EV-rijders en de zelfbenoemde hardcore-brandstof rijders. Waarbij de laatste groep er vooral op uit is om alles met een stekker per definitie af te fakkelen.

Dat het zo ver gaat verbaast mij wel, hopelijk blijft het voor mij even netjes want ik vind het wel leuk om zo bij te houden.

Mijn E60 had inderdaad even wat extra geld nodig maar ik moet zeggen dat ik na de reparatie sterk het vermoeden heb dat de lagers er al een paar maanden aan zaten te komen alleen dat het zo langzaam erger is geworden dat het pas later begon op te vallen. Zoals Joep wel eens zegt in Klokje Rond, je slijt mee met je auto en dus ook met de bijgeluiden. M.a.w. hij is heerlijk stil.

Van de tuning merk je in de praktijk vrij weinig. Dat komt vooral omdat de motor veel toeren moet maken om ook echt te leveren. In het dagelijkse verkeer kan ik dus niet zeggen dat hij heel anders loopt. Is meer een gevoelskwestie denk ik. Nog wel blij mee.

Ik vind het dapper van je, op een positieve manier, dat je het zo aanpakt hoor. Hopelijk ben je inmiddels een goed end op weg en gedraagt de auto zich lekker naar behoren. Veel stuurplezier!
2008 BMW E60 LCI 525i N53 AUT

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: The BMW 535i xdrive abides - Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 02 sep 2022, 20:34

Inmiddels is de auto in Nederland en staat hij voor de deur, de reis, de overdracht, alles ging bizar soepel. De Nederlandse overheid kan wat dat betreft nog wat leren van de Tsjechische op dit vlak; met 15 minuten was ik officieel eigenaar van de auto, was alles overgeschreven en had ik 2 kentekenplaten waarbij ik in heel Europa mag rijden. Wauw! 

Leuk kennis gemaakt met de inmiddels oud eigenaar van de Beemer. Ik kwam er daar ook wel achter hoe het kwam dat die auto zo minutieus is onderhouden en dat alles klopte; de beste man was bijna tegen het autistische aan mbt zijn liefde voor de auto, was leuk om te zien maar daardoor ook wat beklemmend. Hij was doodsbenauwd dat ik de auto ging verzieken en drukte van alles op mijn hart. Dat zie je ook echt aan de auto af, wát een plaatje. Ik had niet gehoopt dat het zo goed zou uitpakken. 
Alles nagelopen en het klopt als een bus, alle typische F11 kwaaltjes zijn aangepakt of geen last van.

Nog aantal leuke verrassingen:
- ZF automaat laten flushen bij ZF, factuur heb ik
- Bagage mat set van BMW officieel erbij
- Officiële paddle set voor handmatig schakelen, lange termijn wil ik dit wel erop laten coderen
- OBD portal erbij
- volle tank benzine ;) 

Interieur heeft wel echt even doekje nodig bijv bij de gordels. Hij verontschuldigde zich daar voor en had net de laatste hand gelegd aan de verbouwing van z'n huis - dat was beetje de boosdoener. 

Wat wel echt vervelend is, is de parkeersensor rechts voor die matig werkt. Hierdoor zet de auto by default het hele PDC systeem uit, wat nogal lastig is gezien de lengte van de neus. De auto staat inmiddels bij mij op kantoor geparkeerd (foto) en dat was best een uitdaging... Dit wist ik van te voren, de vorige eigenaar had een nieuwe sensor besteld maar die is niet op tijd geleverd. 
Snel dit dus fixen want nogmaals inparkeren met deze auto is best wennen zo zonder PDC, gelukkig wel camera. 

De terugreis:
Terugreis was geweldig. Wát een auto. Tuurlijk ben ik veel vermogen gewend, maar dit is zo anders. Die zescilinder gedraagt zich ge-wel-dig, golvend op koppel en in sportstand heerlijk gretig. de reis terug was 940 km en hebben er netjes 8.5u over gedaan; niet teveel de hooligan uitgehangen omdat de auto niet all risk is verzekerd. Dat is dan echt het verschil tov de elektrische auto; op de autobahn ben je heer en meester. Het leuke is dat ik mijn vorige auto tegenkwam en waar de BMW in eerste stuk moeite had om bij te benen liep ik daarna heel snel in op de Tesla, ik had afgesproken met mijzelf dat ik niet harder ging dan 200 dus liet het daarna weer vieren, maar het gaf een vertrouwd gevoel. 1x piekje gepakt van 230 maar toen liep het verkeer weer vol dus daarna ACC aan op 160 en op gemakkie. Gemiddelde snelheid incl 45min stoppen dus 120-125 km/u en daarmee verbruik van 10.5 l/100 km.

Ik moet nog wel even wennen aan de gewichtsverdeling en de luchtvering achter. Bij hogere snelheid ligt die als een huis maar het is bij insturen even anders. Lastig uit te leggen. maar de neus is best zwaar en ik stuur nog niet met zoveel vertrouwen als mijn vorige auto. Daar lag het zwaartepunt onder m'n billen en hier is dat iets anders. Ik gok erop dat het gewoon wennen is en niet dat er iets aan de ophanging scheelt: nieuwe luchtbalgen vorig jaar en ik heb m uitvoerig aan de tand gevoeld voordat ik tot koop overging en geen trekken naar rechts/links of nadeinen. 

Ik heb afgelopen uurtjes even met sterk verdunde APC eerste aanzet gedaan interieur - sopje was erg zwart ;)
Weer lang verhaal, ik ga voor de vervolgstappen netjes verder in het F11 showroom en bijbehorende topics gedeelte.. Nog wat foto's van de reis en geparkeerd in de parkeergarage van mijn huidige werkgever. Morgen maar even cruisen met de kleine van me, die is behoorlijk enthousiast :) 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: The BMW 535i xdrive abides - Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 02 sep 2022, 20:41

Flerflep schreef: 01 sep 2022, 15:41 He wat naar. Het valt mij inderdaad wel op dat de "discussies" voornamelijk bestaan uit moddergooien en flauwe grappen tussen met name de EV-rijders en de zelfbenoemde hardcore-brandstof rijders. Waarbij de laatste groep er vooral op uit is om alles met een stekker per definitie af te fakkelen.

Dat het zo ver gaat verbaast mij wel, hopelijk blijft het voor mij even netjes want ik vind het wel leuk om zo bij te houden.
Ja onder andere, veel zeiken en sfeer te verzieken, of het nou waar is wat er geschreven wordt of niet dat maakte niet uit, puur op de man continu en daar had ik geen zin meer in. Enfin - niet meer over hebben :)
Flerflep schreef: 01 sep 2022, 15:41
Mijn E60 had inderdaad even wat extra geld nodig maar ik moet zeggen dat ik na de reparatie sterk het vermoeden heb dat de lagers er al een paar maanden aan zaten te komen alleen dat het zo langzaam erger is geworden dat het pas later begon op te vallen. Zoals Joep wel eens zegt in Klokje Rond, je slijt mee met je auto en dus ook met de bijgeluiden. M.a.w. hij is heerlijk stil.

Van de tuning merk je in de praktijk vrij weinig. Dat komt vooral omdat de motor veel toeren moet maken om ook echt te leveren. In het dagelijkse verkeer kan ik dus niet zeggen dat hij heel anders loopt. Is meer een gevoelskwestie denk ik. Nog wel blij mee.

Ik vind het dapper van je, op een positieve manier, dat je het zo aanpakt hoor. Hopelijk ben je inmiddels een goed end op weg en gedraagt de auto zich lekker naar behoren. Veel stuurplezier!
Leuk dat de auto weer is zoals je het graag wilt. Zo fijn om lekker er mee bezig te zijn en dat is al echt leuk van het bezit van eigen auto.

En ja ik vond het zelf ook wel erg dapper, in begin maakte ik mij wel beetje zorgen waarom ik dit in vredesnaam moest doen, er zaten zoveel haken en ogen aan het hele proces maar het gevoel was gewoon echt goed dus besloten het te doen. De auto klopte in alles, of hij heeft echt heel, héél veel moeite gedaan om dingen te verbergen, had m ook klein beetje onder de tafel gedronken na het eten om te kijken of het ook dan nog puike kerel is. Dat was 'ie nog steeds ;)
ehombie schreef: 01 sep 2022, 09:02 Mooi verhaal. sluit me helemaal bij flerflep en mooie auto.
Het is wel stilletjes op dit forum de laatste tijd...maar er zitten in de 5 serie wel wat mensen die genoeg tips hebben.
Dankje! Ik ben er erg blij mee :) En dat zie ik inderdaad wel aan de hoeveelheid posts - enig idee hoe dat komt? Elders (bmwdriversforum oid?) Ik heb qua kennis en kunde meest gehad aan Bimmer portal dus vandaar dat ik hier mij heb aangemeld overigens.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: The BMW 535i xdrive abides - Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 04 sep 2022, 14:50

Inmiddels eerste ‘irritatie’ en daarmee vraag op het forum; iPhone komt niet tevoorschijn in connected drive

https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 41&t=63568
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Gebruikersavatar
Leen
BimmerPortal Team
Berichten: 2280
Lid geworden op: 19 aug 2009, 12:22
Locatie: Noord-Brabant

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door Leen » 08 sep 2022, 01:19

Welkom hier bij het forum. Hel mooie 5 serie heb je daar zeg :duim:
Lexus RX450h President Line

remkow
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:29

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door remkow » 08 sep 2022, 11:36

Kijk het is dus gelukt! Gefeliciteerd met deze prachtige auto en mooie kleur ook!
BMW G31 540i xDrive M Performance - Showroom
BMW F11 520d Touring (11/2010) -verkocht

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 08 sep 2022, 11:48

Thanks both! En ja het is gelukt :) Nu ENORM ongeduldig aan het wachten tot bericht van de Belastingdienst... Maandag RDW controle gehad (wat een absurde poppenkast en werkverschaffing...) en direct BPM aangifte gedaan maar nog niks binnen...

Week van de 19e een lange week weg met de auto naar het Oosten van het land en verzekering loopt woensdag a.s. af, dus beetje spannend :)
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

remkow
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:29

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door remkow » 09 sep 2022, 10:14

Je kunt dag van te voren het kenteken al zien als je inlogt bij RDW (en zodra je kenteken hebt kun je ook de verzekering rondmaken), gaat na betalen vrij snel hoor. Laatste keer bij mij stond ie dag erop in Mijn RDW en dag erna kenteken kaart bij de post.
Laatst gewijzigd door remkow op 09 sep 2022, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW G31 540i xDrive M Performance - Showroom
BMW F11 520d Touring (11/2010) -verkocht

remkow
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:29

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door remkow » 09 sep 2022, 10:19

MatchUP 7 heb ik ook laten monteren en afstellen bij Concept 4 Cars, tevreden over (stuur evt maar PB als je wat details wil). Navigatie kan ik je ook wel iets over vertellen, wat heb je voor unit? Denk NBT Evo met ID6?
BMW G31 540i xDrive M Performance - Showroom
BMW F11 520d Touring (11/2010) -verkocht

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 09 sep 2022, 10:42

Ja ik ben van nature ongeduldig :) Maar wil ook gewoon dat de auto all-risk op de oprit staat en nu alleen WA op chassis... Nou maar hopen dat de betaallink snel komt van de Belastingdienst.

Met betrekking tot de navi en iDrive:
Nee ik heb een zogeheten 2016 model, maar mijn auto is wel in de laatste week van December 2015 geproduceerd. Eind Jan-16 geleverd, heeft dus nog de NBT ID4 module. Volgens mij heeft de F10/11 reeks zelfs niet meer ID5/ID6 nieuw gekregen omdat vlot daarna de G30/31 werd geïntroduceerd. de F07 had nog wel die versie. Bimmertech heeft volgens mij retrofit setjes ervoor, maar vind ID4 eigenlijk prima werken (muv de iphone usb connectie dan....)

Ik heb bijvoorbeeld ook niet het 6wb instrumentencluster waarbij het volledig digitaal is, maar de 6wa waar alleen de onderkant digitaal is. Persoonlijk vind ik dit een hele fijne combinatie; de klassieke BMW tellers met oranje verlichting en eronder alles digitaal wat ik nodig heb zoals muziek, route navi, verkeersborden etc. edit: blijkbaar was de 6wb wel al eerder verkrijgbaar ? Maar zie m niet in de 2016 F11 folder en optielijst van Nederlandse BMW dealers staan

Thnx voor tip mbt navi update - ik zal je even privé berichtje sturen tzt. Navi is in Dec-20 nog geüpdatet dus ik laat 'm zo nog even voor wat het is; belangrijkste wijzigingen voor mij in de A4 en de A9 zijn reeds doorgevoerd. Connected drive doet het gewoon, al is het niet het snelste ;). Real Time Traffic heb ik weer geactiveerd voor €59 1 jaar dacht ik en dat werkt eigenlijk hartstikke goed.

Overigens afgelopen week alleen maar in de file gestaan waarbij het verbruik rustig naar 15-20 liter per 100 km stijgt. Overall nog steeds een nette 9 liter per 100 km, wat ongeveer wel is waar ik rekening mee heb gehouden. Nieuwe job veel minder files dus verwacht dat dit zal verbeteren over tijd.

EDIT: Ah wat goed, beviel de Matchup? Ik lees er echt super goede reviews over en het is prima te installeren en tegen klein bedrag laten afstellen ja. Het huidige geluid van de HIFI optie valt wel wat tegen tov de Tesla (Maar die was echt heel subliem), maar het is niet storend. Matchup staat dus op lange termijn. Ik heb bijvoorbeeld de originele wintervelgen even goed bekeken en die moeten echt even opgeknapt worden.. Wil ik eigenlijk even voorrang geven, want als er iets storend is voor mij zijn het wel afgeragde velgen..
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 11 sep 2022, 13:07

Probleem met kabeltje opgelost :amen:

Ik ben erg blij, want de auto is nu qua infotainment nu voor mij helemaal up to date:
- relatief up-to-date navigatie map
- real time traffic
- geïntegreerde Spotify / iTunes music (geen idee welke apps er nog meer voor worden ondersteund).

Flitsmeister werkt alleen matig over de speaker , maar dit had ik in mijn vorige auto ook al. Flitsmeister ONE biedt soelaas dus die maar weer geïnstalleerd.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”