automaat spoelen 218d

Voor alle technische vragen over de BMW 2 Serie
PeterF45

automaat spoelen 218d

Bericht door PeterF45 » 30 sep 2022, 15:50

Beste.
> 218d. Hele fijne auto. Met caravan door de alpen gegaan en zelfs bergop versneld ie nog ;-) Mijn vorige auto's verloren altijd snelheid bij bergop <

Ik krijg advies van garage om de automaat olie vervangen. 140.000km gelopen. is nooit eerder gedaan.
Maar krijg ook te horen dan spoelen niet kan omdat aansluiting ontbreekt. Dus alleen olie verversen. Spoelen zou ook niet goed zijn omdat vast zittende deeltjes die niet in de weg zitten dan los komen. 265 euro.
Bij een ander, een bedrijf wat zich alleen met automaten bezig houdt, zegt men dat er wel gespoeld kan worden. Men koppelt dan een slang los om te kunnen spoelen. Loskomende deeltjes valt wel mee en worden na spoelen afgevoerd. 330 euro
De dealer zegt dat spoelen niet nodig is.
dus 3 verschillende inzichten.

Als 'leek' word ik dus een beetje gek van de tegenstrijdige adviezen.
Wat zouden jullie doen?

Gr
Peter

Leen
BimmerPortal Team

Re: automaat spoelen 218d

Bericht door Leen » 11 okt 2022, 16:22

Je kan bij ZF in Delfgauw eens informeren. Die doen een complete onderhoudsbeurt aan je bak. de olie wordt gewisseld, er wordt gespoeld, alle pakkingen, O ringen en dergelijke worden vervangen, stekkers worden indien nodig vervangen en de software wordt bijgewerkt. Ik heb dit met meerdere BMW's in het verleden daar laten doen naar volle tevredenheid. Je kan daar wachten en je wordt regelmatig erbij gehaald om te kijken wat ze aan het doen zijn.
Succes!
Lexus RX450h President Line

Plaats reactie

Terug naar “BMW 2 Serie (F45 / F46) Techniek”