Ben Jonathan, 36 jaar samen met vriendin en 2 kids woonachtig in Groningen (Hoogkerk) en heb sinds augustus 2022 mijn eerste BMW gekocht. Dit betreft een E60 uit bouwjaar 2005 met de N52 blok met automaat. Heb deze gekocht in Friesland (waar ik toevallig al mijn auto's tot nu toe gekocht hebt) echt een eerste volwassen auto zoals mijn vriendin zei na aanschaf, auto rijd super en ben ook heel wat rustiger gaan rijden dan voorheen. Het blijft toch nog wel even wennen hoe lang hij is vooral met inparkeren maar gelukkig wel PDC erop haha.
Heb dus de auto gekocht in augustus met een km stand van 280.xxx km heb er nu alweer bijna 13.000 erbij op gegooid en tot nu toe niet echt noemenswaardige problemen ondervonden. Natuurlijk is met de hoge km stand wel wat wat aan gesleuteld de afgelopen 5 maanden. Heb een flush gedaan en 3 olie wissels verder loopt nu op 5w40. standaard bougies en luchtfilter/interieur filter, CCV vervangen plus disa-kleppen helaas kwam ik erachter dat 1 disa-klep kapot was dus maar meteen beide vervangen. Beter een disa-klep dan dat er onderdelen de motor invliegen. Startmotor vervangen. Alle koelvloeistofslangen vervangen, maar goed ook want de beruchte Mickey mouse slang was al binnenin afgebroken. Dag voor kerst nog even bij de autohobbyclub mijn carter pan pakking vervangen. Auto lekte behoorlijk wat olie onderin waardoor ik om de 1500km een liter bij moest vullen. Moet zeggen was een leuk klusje en in 5 uurtjes goed te doen op je dooie gemakje. Vermoed nog wel dat hij olie verbrand aangezien een pluimpje rook nog vaak zichtbaar is na starten, klepseals zijn natuurlijk ook 18 jaar oud. Maar het olie verbruik is na 1000 km nog niet veranderd. Dus heb goed werk geleverd.
Heb zo nog wel meer op het to-do lijstje staan zoals kleppendekselpakking, rondom veren/dempers/draagarmen, bobines, oliekoelerpakking/oliefilterhuispakkking, achterraamlijst, versnellingsbakolie+pakkingen tussen mechatronics en de differentieel olie.
natuurlijk wil ik ook wat veranderen aan de uiterlijk van de auto zelf.
zo heb ik voor €60,- LCI achterlichten gekocht
wil voor nog xenon koplampen monteren, helaas geen LCI gekocht maar voor 150,- van een sloper mag ik niet klagen denk.
binnenspiegeltje zelf dimmend monteren. Spiegelvoetjes poedercoaten of spuiten.
En in de toekomst nog een M-bumper erop.
Zo blijven we natuurlijk lekker bezig met de hobby, en over hobbies gesproken.
Hou heel erg van sleutelen, zo sleutel ik dus ook mits ik tijd heb aan mijn classic Mini cooper MK 2 met 998cc blokje erin
aangezien de BMW nu heel veel sleutel tijd inneemt om alles goed te maken.
nou dit was het denk ik wel een beetje in een notendopje haha. Nu tijd voor wat foto's
auto hier net opgehaald en even bij de ouwe suikerunie terrein foto's gemaakt

de binnenkant en dan nog met kastanje bruin ledere stoelen. helaas geen foto van, maar zijn verder geen speciale stoeltjes op het leer na dan.

na een week meteen even weer wassen en polijsten

thuis wou ik de motorruimte even inspecteren bleek een klepdeksel boutje afgebroken te zijn later brak er nog eentje na inspectie
bleek dus dat de klepdeksel hierdoor een beetje olie lekte. Later boutjes gekocht en 2 nieuwe erin gedaan, en tot nu toe lekt het boven niet meer

natuurlijk even de rest verwijderen

onderkant ook even gekeken en natuurlijk is dit nooit schoongemaakt.

wereld van verschil en zo natuurlijk ook achter gekomen dat de carterpakking lekte

carterpan eronder uit

na een weekje rijden even geinspecteerd of het nog lekte

en natuurlijk de beruchte koelslang heeft zijn beste tijd wel gehad

CCV was nog origineel af-fabriek gemonteerde ccv

andere lampen