Bandenkeuze..?
Bandenkeuze..?
Welke type/merk band past het best bij een E60?
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Bandenkeuze..?
Ik denk niet echt dat er iets is als de beste band. Het hangt van veel dingen af.
Een b merk band kan ook heel goed rijden.
Een b merk band kan ook heel goed rijden.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Goede vraag hoor, ik zit zelf te denken aan Michelin Pilot Super Sport 245/40 R18 97 Y. Mij zijn die paar tientjes extra het wel waard per band.
Hoewel een prima band nou niet een die ik direct zou associëren met een e60 525d… oud bandje ook al en al ruim opgevolgd door de PS4S
Hoi Vester, goede tip. Heb het nagezocht . De Pilot Sport 4S heeft de voorkeur. Niet iedere aanbieder heeft hem zie ik en stuk prijziger.
De pilot sport is een goeie band. Op een andere voorwielgedreven auto had ik met de PS3 wel veel last van cuppen. Daarom rijd ik nu op Goodyear eagle F1 Asymmetric. Wel run flat overigens. Dat dempt wel wat minder dan een non RF.
Als je een band neemt met BMW keurmerk dan loop je vaak in type aanduiding een paar generaties achter maar of dat minder goed is weet ik niet.
Ik heb er voor superbalanceren gekozen waarbij de band op een gesimuleerd wegdek word gebalanceerd. In ieder geval mooi trillingsvrij.
Als je een band neemt met BMW keurmerk dan loop je vaak in type aanduiding een paar generaties achter maar of dat minder goed is weet ik niet.
Ik heb er voor superbalanceren gekozen waarbij de band op een gesimuleerd wegdek word gebalanceerd. In ieder geval mooi trillingsvrij.
Ik heb de pilot sport 4. Echt super goede band. Zeer tevreden over.