Ik heb een probleem met mijn auto op vakantie.
Ik ben momenteel met het gezin op vakantie in Spanje.
Het gaat om een 335d uit 2007 (e91)
De auto kreeg een motorstoring en viel vrijwel direct uit.
Ik heb de auto ergens aan de kant kunnen zetten.
Ik beschik over een uitleesapparaat en kwam de volgende 3 codes tegen.
4560 (rail pressure plausibility quantity controlled)
4570 (rail pressure plausibility quantity controlled)
4610 (rail pressure plausibility pressure controlled)
Nu merkte ik op dat de auto ook behoorlijk wat diesel lekte op de plek waar ik stilstond.
Zou er een leiding gesprongen zijn? Of is de brandstoffilter kapot/verzadigd o.i.d.?
Bij het opnieuw starten van de auto liep deze kort mooi stationair en viel na een paar seconden weer uit.
De diesel lekte ook niet meer nadat de auto van het contact af was.
Ik heb de ANWB gebeld en de auto is daarna opgehaald.
Dat is verder allemaal goed geregeld.
Mijn moeder woont in Spanje en ik heb daarom vervangend vervoer.
Maar ik loop tegen een ander probleem aan.
Ik heb gezegd dat een automaat niet gesleept kan worden.
De persoon van het bergingsbedrijf heeft gezegd dat hij de auto in de neutral stand zet en dat deze dan wel opgetakeld kan worden met een kabel.
Achteraf lees ik overal dat dit zelfs niet kan?
Wat zijn jullie ervaringen met bovengenoemde issues?
Groet Alessandro
