Uitleg: CCC Updaten - gong geluid weer terug

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Kubilay

Uitleg: CCC Updaten - gong geluid weer terug

Bericht door Kubilay » 04 nov 2023, 12:06

Beste forumleden,

Zoals jullie wellicht al weten zijn de CCC systemen niet de beste. Ik heb ook de mijne laten repareren. De persoon die het repareerde had een nieuwere versie van de CCC erop gezet. Ik had eerst de bruine interface en nu de grijze. Op zich heel fijn, want nu had ik meer functies erbij. Ik zou zelf nog de coding aanpassen via NCSExpert. Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb nog AUX en MP3 cd geactiveerd door via FA de codes ervan toe te voegen en via NCSdummy de opties ervan te activeren. Radio, aux, etc werken prima, maar het geluid van de 'melding' (ook bekend als de BMW Gong) hoor ik niet. Als ik de brandstoftank bijna leeg rij, dan krijg ik wel de melding te zien, maar hoor ik niet het geluid.

Wellicht iemand in de gelegenheid om mij in de goede richting te sturen? De E60 heeft de meest simpele kachelpaneel (IHKA basic) en meest simpele geluidssysteem (stereo met minst aantal luidsprekers). De CCC is de prof versie met breedscherm.

Ik gebruik NCSDummy om de coding van CAPPL aan te passen. Als ik voor de stereo optie kies, dan vinkt het ook automatisch de andere opties aan alsof ze verbonden zijn met elkaar. Ik vermoed dat daar het euveltje is, maar ik wilde het toch even gevraagd hebben. Wellicht moet ik ergens anders nog iets aanpassen. Bijv. zou ik de FA moeten veranderen, omdat er nu een nieuwere versie van CCC erop zit? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt :)

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”