Terug met auto van de vrouw

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
lekkerebert

Terug met auto van de vrouw

Bericht door lekkerebert » 16 mei 2024, 02:19

Lectori Salutem,

Tussen 2014 en 2017 was ik hier een beetje actief, met mijn 530i touring uit 2002.
Auto waarvan ik veel plezier heb gehad, maar ook de nodige klusjes aan heb gehad (zelf) en laten doen, en waarschijnlijk op tijd heb verkocht, voordat de echte dure reparaties zich aan dienden.

Tussen 2017 en 2023 reed ik (wij) een Toyota Auris TS hybride uit 2016, een heel steriele auto, veilige betrouwbare en zuinige keuze, en bovendien waardevast. Enige auto ooit waarop ik vrijwel niks heb afgeschreven. En saai. Enorme kofferbak, en als je die gebruiken wou, moest je wel hulpveren achter monteren. Anders was/is t een dweil.

Goed, dat terzijde, in 2022 kwam een 220i Gran Touring op ons pad. Op mijn pad eigenlijk, maar ik kon die auto niet betalen.
Gegokt dat vrouwlief met haar bijzonder goede inkomen, eindelijk de C3 uit 2008 van haar baas vaarwel zou willen zeggen en zelf de regie over een auto in handen wilde nemen... en het werkte.
Ik ben ermee gaan rijden onder voorwendsel dat ik de Toyo zou inruilen, en reed ermee naar huis (niet ver overigens), maar thuis kwam vrouwlief wel meteen even in dr badjas kijken... ze vond m interessant.
Een proefrit in gewone kleding, en enige onderhandeling over onderhoud, bepaalde banden en zo later...

Mag zij het haar BMW noemen. Ik rij er alleen met vakantieritten mee, of als er getankt mag worden in Belgie.
Heerlijke auto met veel ruimte. Natuurlijk mist ie de achterwielaandrijving van een oer-5-serie of 3-serie.
Maar volgens mij is BMW hier mijns inziens gewoon slim geweest en hebben ze beantwoord aan een grote vraag uit de markt destijds: Volume .
L

Terug naar “Stel jezelf voor”