Xenon vervangen door LED

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BAS550iM

Xenon vervangen door LED

Bericht door BAS550iM » 13 aug 2024, 09:59

Heb recent de bi-xenon lampen vervangen door LED lampen. Op de 2007 Lci versie. Gewoon simpel de lampjes eruit gehaald en vervangen door goedkope spulletjes van de ALIE..... En het werkt TOP. Is wat mij betreft echt een tip. Ik had ook de koplampglazen een opknapbeurt gegeven want die waren wat verkleurd met krassen etc. Niet helemaal het resultaat waar ik op had gehoopt maar stukken beter en meer helder en glanzend.

En dan het licht, super, in de nacht (rit naar Spanje) levert het veel meer licht op dan de "ouderwetse" Xenon. En geen enkele storing oid gehad. Echt plug&play. Kosten voor 2 stuks EURO 20,- .

G545i

Re: Xenon vervangen door LED

Bericht door G545i » 13 aug 2024, 11:51

Heb je 'n linkje? LED D1S toch? Wat heb je met de starters gedaan?

BAS550iM

Bericht door BAS550iM » 13 aug 2024, 15:20

Op Alie zoeken naar Lupu auto led . Er zijn ook vele andere aanbieders en "merken" . weet even niet meer of het DS1 of 3 was. Zelf voor de zekerheid even controleren welke voor jouw versie de juiste is. Ik heb nml facelift.

Je hoeft echt alleen lampje zelf te verwisselen. Niks geen gedoe met starters oid. Dus als je starters slecht zijn heb je daar ook geen last van met traag opstarten of andere kleur.

BMW7-er

Bericht door BMW7-er » 02 sep 2024, 08:06

Ik ben ook mogelijk van plan om mijn Xenon lampen te vervangen voor LED.

Komen deze nu door de APK (zijn deze nu "street legal" ofwel toegestaan op de Nederlandse wegen) Ofwel dienen deze volgens mij E-Keur te hebben.
Ik heb de bi-Xenon LCI verlichting (D1S geloof ik) maar met name benieuwd naar het lichtbeeld van LED in deze koplampen (zonder verblinden tegenmoetkomende verkeer o.a.) en wat de warmte ontwikkeling is vergeleken met Xenon ?
Uiteraard zonder CAN bus storingen en voorkeur Plug and Play.

Iemand mogelijk aanbeveling van merk/type ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”