Ik werd laatst opgeschrikt doordat ik de melding kreeg dat het niveau van mijn koelvloeistof te laag zou zijn. Vrij snel gestopt maar wat bleek, er zat nog meer dan voldoende vloeistof in (tegen het max.) dus toch niets bijgevuld. Melding bleef terug komen. Daarop heb ik de sensor vervangen door een nieuw exemplaar. Maar helaas: de melding blijft terug komen. Als de motor een beetje opwarmt verschijnt de melding weer. Ik heb de auto met een OBD11 proberen uit te lezen maar deze ziet helaas de foutcode niet. Iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt? (N20 blok uit 2012, 520i
niveau koelvloeistof te laag
niveau koelvloeistof te laag
Beste techneuten,
Ik werd laatst opgeschrikt doordat ik de melding kreeg dat het niveau van mijn koelvloeistof te laag zou zijn. Vrij snel gestopt maar wat bleek, er zat nog meer dan voldoende vloeistof in (tegen het max.) dus toch niets bijgevuld. Melding bleef terug komen. Daarop heb ik de sensor vervangen door een nieuw exemplaar. Maar helaas: de melding blijft terug komen. Als de motor een beetje opwarmt verschijnt de melding weer. Ik heb de auto met een OBD11 proberen uit te lezen maar deze ziet helaas de foutcode niet. Iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt? (N20 blok uit 2012, 520i
)
Ik werd laatst opgeschrikt doordat ik de melding kreeg dat het niveau van mijn koelvloeistof te laag zou zijn. Vrij snel gestopt maar wat bleek, er zat nog meer dan voldoende vloeistof in (tegen het max.) dus toch niets bijgevuld. Melding bleef terug komen. Daarop heb ik de sensor vervangen door een nieuw exemplaar. Maar helaas: de melding blijft terug komen. Als de motor een beetje opwarmt verschijnt de melding weer. Ik heb de auto met een OBD11 proberen uit te lezen maar deze ziet helaas de foutcode niet. Iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt? (N20 blok uit 2012, 520i
Re: niveau koelvloeistof te laag
Kabelbreuk?
2pin sensor…Kan even geen schema vinden voor tussen connectors…
Je kunt wat test uitvoeren met test lamp welke van de 2 draden probleem geeft
Er is e.a gewerkt aan die motor toch…? Zet de motor op contact…(hoeft niet te lopen). Maak de connector eens warm met een fohn om te kijken of je het kan laten optreden? Haal hem hierna evt eens los…misschien is de connector/stekker wat uitgerekt op een van die pinnen. Connector kun je evt demonteren.
(Ga even vannuit dat de vlotter goed beweegt)
2pin sensor…Kan even geen schema vinden voor tussen connectors…
Je kunt wat test uitvoeren met test lamp welke van de 2 draden probleem geeft
Er is e.a gewerkt aan die motor toch…? Zet de motor op contact…(hoeft niet te lopen). Maak de connector eens warm met een fohn om te kijken of je het kan laten optreden? Haal hem hierna evt eens los…misschien is de connector/stekker wat uitgerekt op een van die pinnen. Connector kun je evt demonteren.
(Ga even vannuit dat de vlotter goed beweegt)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: niveau koelvloeistof te laag
Dank voor het meedenken! Ik kwam net thuis, heb de connector van de sensor gehaald. Contact aan en direct de melding dat niveau te laag is (meet sensor dus alleen temp?). Ligt dus volgens mij niet aan de sensor. Ik wist niet dat er een aparte vlotter in zat. Is die vanaf de bovenzijde bereikbaar?
Re: niveau koelvloeistof te laag
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht




