E81 116 n43b20 noodloop

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Akaddr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2025, 05:25

E81 116 n43b20 noodloop

Bericht door Akaddr » 16 nov 2025, 20:32

Goedendag vakmannen en vrouwen,
Ik heb een probleem met een auto waar ik niet echt verder mee kom en hoop dat iemand me een kant op kan sturen.
Ik heb een bmw 116 uit 2009 gekocht en deze zit vol met storingen.
De auto komt daar door ook in een soort noodloop.
De auto zat vol codes en deze heb ik eerst allemaal gewist.
De codes die blijfen staan met alleen het contact aan dus nog niet starten zijn
2a10
2FAB
2EFC.

Als ik de auto start dan komt er de volgende code bij 2CF7 .
De auto loopt Dan prima kan gas geven heeft ook vermogen en rijd goed wel met de storing lamp in de auto aan uiteraard.
Als ik de auto dan uitzet en ik start hem weer Dan loopt de motor slecht en reageert die niet op gas en staan er behoorlijk wat codes bij oa.
2EF7 en 30EA.
Maar Des te langer je gaat rijden Komen er meer bij.
Nog 2 gasklep gericht en een waterpomp elektrisch bijv.
Ik heb er een nieuwe gasklephuis in gedaan en een maf sensor maar dit mag niet baten
Ik wil hem eigenlijk eerst uit de noodloop krijgen en denk zelf dat ik me moet richten op de 2CF7 die er gelijk bij komt als ik hem start.
Van die eerste 3 codes met contact aan gaat die volgens mij niet van in de noodloop.
Als iemand een idee heeft of ervaring heeft met dit verhaal Dan hoor ik het graag

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2985
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: E81 116 n43b20 noodloop

Bericht door Source » 20 nov 2025, 09:19

Je zal de auto moeten uitlezen met dealer software dan staat er ook een omschrijving bij.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Akaddr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2025, 05:25

Re: E81 116 n43b20 noodloop

Bericht door Akaddr » 20 nov 2025, 09:48

Heb wat bedrading doorgemeten en met de stekker los halen van de ECU wat wer behoorlijk wat oxidatie en zelfs zo erg dat er een pin bleef zitten in de stekker van de ECU.
Dit is toevallig ook de pin e13 van het hoofd relais.
Dus een gebruikte computer besteld .
En 1 deze dagen hoop ik meer te weten

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”