Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE II

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
bertje

Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE II

Bericht door bertje » 07 jul 2009, 21:09

UPDATE 1: poging 1 FAIL! Verkeerde kabel (lees hier beneden)
UPDATE 2: poging 2 FAIL! Radio werkt niet meer (lees hier beneden)

Hoi,

Sinds kort heb ik een Parrot MKi9200 Car kit. Mooi blinkend in de doos. Om deze te laten inbouwen wilde men naar mijn idee net iets te veel euro's zien. Dan maar zelf doen. Even op internet gezocht maar ik werd niet veel wijzer. Hier een bericht geplaatst en een paar reacties gehad. Optimus en soldier9734 hebben me in ieder geval de moed gegeven om het zelf te doen.

Toch had ik nog heel veel vragen. Een deel is beantwoord een deel niet. Ik ga verder met mijn zoektocht. Als er voldoende animo is houd ik jullie graag op de hoogte via dit forum, inclusief foto's.

Ik heb:
een BMW e46 2002 facelift, Alpine BMW business radio, Carc 91 carkit, Parrot mki9200

en wil:
Scherm op goede plaats (waar weet ik nog niet precies), Bediening op stuur, Micro op goede plaats (bij de spiegel?)
Telefoon, adresboek, muziek via bluethooth, Geen extra ding aan het stuur, Dat de rest blijft werken zoals het hoort

Ik heb wel wat info van Parrot, maar die lui spreken zichzelf behoorlijk vaak tegen. Hoe weet je welke extra spullen je nodig hebt (connectors enz.)? Deze link heeft geholpen: http://www.parrot.com/uk/support/installationdiagrams.

Nou goed, dit is het interieur nu:
Afbeelding
De oude carkit gaat weg uiteraard en daar wil ik het schermpje plaatsen.

Deze spullen heb ik al in huisgehaald:
Afbeelding
De carkit!

Afbeelding
De UNIKA, dit ding moet bediening vanaf het stuur mogelijk maken.

Afbeelding
Een verloopstekker.

Nu is het aan de slag. Even wachten op een vrij weekend :? Suggesties zijn altijd welkom. Hoop dat jullie hier ook iets aan gaan hebben.
Laatst gewijzigd door bertje op 23 aug 2009, 21:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Fabian79

Re: Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding)

Bericht door Fabian79 » 08 jul 2009, 03:23

In principe is het gewoon plug and play. Ik zou wel even je asbak er ook uit halen, dan kanje net ff lekkerder met je kabeltjes wegkomen.

Misschien een mooi plekje voor het scherm: In je rollobakje?? Dan kan je deze ook lekker dicht doen om het geheel te verbergen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bertje

Bericht door bertje » 08 jul 2009, 08:25

Dank je Fabian. Lijkt inderdaad een kwestie van de juiste stekkers in elkaar prikken. Duurde even voordat ik daar achter was. Zowel de dealer als Parrot melden dat bediening vanaf het stuur niet mogelijk zou zijn. De inbouwer die ik hierover gebeld heb, belde nooit terug. Bleek wel mogelijk, stond op de site van Parrot. Die lui bij hun helpdesk kennen hun nieuwste producten nog niet.

Bakje is een goede plek. Alleen heb ik geen bakje daar. Daar zitten mijn bekerhouders. Ik wil dus de huidige kit weghalen en het plateau wat er nu zit gebruiken om het schermpje te plaatsen. Dat is overigens uitneembaar.

bertje

Bericht door bertje » 08 jul 2009, 14:01

Heb ik zeker wat aan, had ik ook voor een deel bekeken. Vooral de uit-elkaar-haal foto's zijn zeer nuttig. Verder blijkt dat elk model weer net een heel klein beetje anders is. Zo had ik een unika nodig. Maar zeker nuttig. Voor ik ga slopen nog een keer grondig doorlezen.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 08 jul 2009, 14:16

Die Unika is een mooi ding, Parrot had nl. alleen stuurwielinterfaces voor de E9x
Ik hoop dat het werkt, suc6 met de inbouw.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 08 jul 2009, 18:50

wel duur die UNIKA,voor het gene wat je er eigenlijk mee kan.
Ik heb ook naar deze carkit gekeken en leek me wel wat ook vanwege de ipod interface.......+ SD + USB
Maar wacht in spanning af tot het bij je werkt :)
Mijn :///m:

bertje

Bericht door bertje » 08 jul 2009, 21:27

Unika is inderdaad niet goedkoop en het enige dat het doet is praten met je stuur. Zou goedkoper kunnen zou je denken. Maar goed ik wilde per se bediening op het stuur (veiligheid voor alles ;) ) en dan moet je wat.

bertje

Bericht door bertje » 19 jul 2009, 22:37

Zo eindelijk aan de slag. Alles uitgepakt, uitgestald en klaargelegd. Ik had er zin in. Aan de slag. De radio had ik zo uitgebouwd. Dat viel inderdaad mee (een uitgebreid verslag volgt). Maar toen.

De kabels aansluiten. Het was nog al een ingewikkelde dradenboom. Maar alles bleek maar op één manier te passen. Dus dat viel eigenlijk wel mee. Alles aan elkaar geklikt maar toen kwam het. Inprikken in de radio ... niet dus! :( :?

Of ik ben er stom, of ik heb de verkeerde kabel. Graag jullie oordeel. Foto's hieronder.

Het is een standaard alpine radio:
Afbeelding

En de achterkant ziet er zo uit:
Afbeelding

En daar gaat deze connector op:
Afbeelding

En dit is wat ik als verloop stekkers geleverd heb gekregen:
Afbeelding

Nou ik krijg het er niet op? Iemand een idee?????? :? :? :? (| (|

sammyke007

Re: Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE

Bericht door sammyke007 » 20 jul 2009, 05:19

Je hebt een verkeerde verloopstekker gekocht/gekregen in de winkel.

Je hebt een verloopstekker BMW 17-pins nodig, deze ziet er net zo uit als deze van je radio dus...

bertje

Bericht door bertje » 20 jul 2009, 08:33

Daar lijkt het op. Maar als ik hier: http://www.parrot.com/uk/support/installationdiagrams mijn merk, type enz. invul krijg ik een productnummer en dat heb ik besteld. Heeft iemand (sammyke007?) een idee welke kabel ik dan precies nodig heb?

Dank!

soldier9734

Bericht door soldier9734 » 20 jul 2009, 12:05

Zoek even op een ISO2CAR voor BMW/ROVER 17 pins!

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 24 jul 2009, 18:02

kickje......

moet er namemlijk ook binnenkort aan beginnen :)
Mijn :///m:

Harm78

Bericht door Harm78 » 27 jul 2009, 21:40

Ach het is allemaal goed te doen, het enige echt vervelende vond ik het demonteren van de ventilatieroosters... dat kost me elke keer een paar pijnlijke plekken op m'n handen en/of een bevestigingsclipje :)

bertje

Bericht door bertje » 30 jul 2009, 10:39

Nog even geduld graag. Ik ben op zoek naar de juiste kabel. Hier in Breda nergens te vinden of uitverkocht, volgende week weer. Online wel gevonden maar dan vragen ze 10 euro verzend kosten voor een kabel van twee tientjes. Dat vind ik dan weer net te gortig. Dus ... volgende week meer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”