weitec veren?
weitec veren?
Is er hier iemand bekent met Weitec verlagingsveren.
De garage hier levert alleen deze inclusief montage en uitlijnen. (schagen NH)
Ik had zelf de Eibach op het oog maar dan moet ik het hele land door om ze te laten monteren.
en niemand hier in de buurt waagt zich aan alleen montage.
Dus zijn dit goede veren?
of weten jullie een montageadres hier in de buurt?
De garage hier levert alleen deze inclusief montage en uitlijnen. (schagen NH)
Ik had zelf de Eibach op het oog maar dan moet ik het hele land door om ze te laten monteren.
en niemand hier in de buurt waagt zich aan alleen montage.
Dus zijn dit goede veren?
of weten jullie een montageadres hier in de buurt?
BMW rulez
Re: weitec veren?
Weitec is het 'budget' merk van KW volgens mij... Lijkt me dus prima in orde 
Zijn ook wel enkele mensen hier op het forum die met Weitec rijden, in ieder geval Freddy...

Zijn ook wel enkele mensen hier op het forum die met Weitec rijden, in ieder geval Freddy...
Tja, ik had altijd begrepen dat Weitec toch een beetje de poor-mans veren zijn en kwalitatief meer in de hoek van Jamex dan in de hoek van Eibach.
Ik zou gewoon voor Eibach gaan. Ik kan me geheel niet voorstellen dat een normaal bedrijf ze niet wil monteren. Wat geven ze als reden dan ? Ik heb ze gewoon zelf gemonteerd, helemaal geen gezeik.
Een andere goede optie zou kunnen zijn om de wagen en veren naar een GOEDE bandenboer te brengen. Die doen namelijk ook ophanging en uitlijning. Die zullen er zeker geen probleem mee hebben om het te monteren en gelijk uit te lijnen (moet toch gebeuren he).
Ik zou gewoon voor Eibach gaan. Ik kan me geheel niet voorstellen dat een normaal bedrijf ze niet wil monteren. Wat geven ze als reden dan ? Ik heb ze gewoon zelf gemonteerd, helemaal geen gezeik.
Een andere goede optie zou kunnen zijn om de wagen en veren naar een GOEDE bandenboer te brengen. Die doen namelijk ook ophanging en uitlijning. Die zullen er zeker geen probleem mee hebben om het te monteren en gelijk uit te lijnen (moet toch gebeuren he).
Ik zou hem niet GELIJK uitlijnen... Je hebt je hele wielophanging los gehad, best is om na een 1000 km ofzo te gaan uitlijnen.
Wat betreft Weitec, het komt uit dezelfde fabrieken als KW, ik denk niet dat het kwalitatief veel minder is... KW is kwalitatief imho ook net weer ff beter als Eibach dus als het net iets minder is als KW zal het tov Eibach weinig tot niks onder doen.
Wat betreft Weitec, het komt uit dezelfde fabrieken als KW, ik denk niet dat het kwalitatief veel minder is... KW is kwalitatief imho ook net weer ff beter als Eibach dus als het net iets minder is als KW zal het tov Eibach weinig tot niks onder doen.
Dan staat dus de eerste 1000km alles scheef en kunnen je banden dus 1000km scheef afslijten.
alles zal na verloop van tijd misschien wel nagesteld moeten worden zoals jij denk ik bedoeld.
@marc 320d, het monteren is zo'n rotklus dat ze ook op de veren willen verdienen. en ze leveren dus alleen weitec.
Alles bij elkaar zou ik 225 euro kwijt zijn waarvan 125 voor de veren. de eibachs 169 en dan nog 10% eraf
alles zal na verloop van tijd misschien wel nagesteld moeten worden zoals jij denk ik bedoeld.
@marc 320d, het monteren is zo'n rotklus dat ze ook op de veren willen verdienen. en ze leveren dus alleen weitec.
Alles bij elkaar zou ik 225 euro kwijt zijn waarvan 125 voor de veren. de eibachs 169 en dan nog 10% eraf

BMW rulez
Je banden slijten op 1000 km niet scheef af hoor... Het gevaar is als je het gelijk doet en alles zakt na en je kijkt er daarna 50.000 km niet meer naar om dat dan wel alles scheef afgesleten is.Ocram schreef:Dan staat dus de eerste 1000km alles scheef en kunnen je banden dus 1000km scheef afslijten.
Je kan het ook wel gelijk doen en dan na 1000 km weer, maar dan moet je 2x 60 euro betalen voor het uitlijnen terwijl het echt geen enkel probleem is om 1000 km te rijden met een auto die niet perfect is uitgelijnd...
ok dat volg ik nog maar word bij het nastellen dan niet weer vanalles losgehaald? wat weer kan nazakken? :?
BMW rulez
Inderdaad zoals gezegt niet gelijk laten uitlijnen.
Zo heel erg scheef staat het nu ook weer niet na verlagen. Eerst even een paar km laten inzakken. Ik heb zelf zo'n 2 maandjes gewacht. Succes!
Bij het nastellen worden de veren niet meer aangeraakt. Er wordt alleen gekeken of de sporing, etc. niet meer klopt. Dit wordt gedaan terwijl de auto gewoon op zijn wielen staat en dus ingeveerd is. Op een speciale brug draaien ze dan wat boutjes los (indien nodig), zetten alles netjes recht en draaien alles weer vast.
Zo heel erg scheef staat het nu ook weer niet na verlagen. Eerst even een paar km laten inzakken. Ik heb zelf zo'n 2 maandjes gewacht. Succes!
Bij het nastellen worden de veren niet meer aangeraakt. Er wordt alleen gekeken of de sporing, etc. niet meer klopt. Dit wordt gedaan terwijl de auto gewoon op zijn wielen staat en dus ingeveerd is. Op een speciale brug draaien ze dan wat boutjes los (indien nodig), zetten alles netjes recht en draaien alles weer vast.
Ik zou toch echt voor Eibach gaan. Het monteren is zeker geen rotklus, een van de makkelijkere klussen aan deze wagens hoor. Het lukt mij zelfs in een mum van tijd. Ik snap dat ze ook op de veren willen verdienen, maar dan moeten ze die ook gewoon leveren. Nu doen ze dat niet en verdienen ze er ook gewoon niet op. Simpel.
Dat er bedrijven zijn die er moeilijk over doen kan ik me nog voorstellen, maar er zullen er zeker ook genoeg zijn die het gewoon aanpakken hoor. Bovendien is het zo'n simpele klus dat je het elke garage kan toevertrouwen (de kwikfit daar gelaten, maar dat is dan ook geen garage
)
Idd is uitlijnen na een x aantal km wellicht beter.
Dat er bedrijven zijn die er moeilijk over doen kan ik me nog voorstellen, maar er zullen er zeker ook genoeg zijn die het gewoon aanpakken hoor. Bovendien is het zo'n simpele klus dat je het elke garage kan toevertrouwen (de kwikfit daar gelaten, maar dat is dan ook geen garage

Idd is uitlijnen na een x aantal km wellicht beter.
De kerel waar ik mijn auto heb laten uitlijnen na het verlagen liet me anders weten dat de boel BEHOORLIJK scheef stond.PIR3lly schreef:Inderdaad zoals gezegt niet gelijk laten uitlijnen.
Zo heel erg scheef staat het nu ook weer niet na verlagen. Eerst even een paar km laten inzakken. Ik heb zelf zo'n 2 maandjes gewacht. Succes!.
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

Toen ik achter 60mm omlaag ging en voor 70mm en ook nog een andere velgen monteerde die een inch breder waren was mijn setup ook behoorlijk slecht uitgelijnd zeg maar... Camber was ERG duidelijk zichtbaar op de foto, maar op 1000 km slijt dat echt niet in op je banden en je zult toch moeten wachten tot je veren/dempers goed ingezakt zijn.

Zie maar hoeveel negatief camber er op de achteras staat hier, en zelfs dit was geen enkel probleem om hier een dikke 1000 km mee te rijden.

Zie maar hoeveel negatief camber er op de achteras staat hier, en zelfs dit was geen enkel probleem om hier een dikke 1000 km mee te rijden.
Tuurlijk gaat ie iets scheef staan door verlagen. Je kunt best gelijk uitlijnen, maar doe het dan zeker nog een keer. Das dubbel geld. Terwijl je best even een aantal km's kunt rijden en daarna uitlijnen.kaasplank schreef:De kerel waar ik mijn auto heb laten uitlijnen na het verlagen liet me anders weten dat de boel BEHOORLIJK scheef stond.
Dat ie behoorlijk scheef stond kan natuurlijk ook al voor de verlaging geweest zijn.
Bij mijn 330Ci viel het namelijk nogal mee, maar daar zat al een sport onderstel met verlaging van 1,5cm onder.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als het alleen de veren zijn, kan je na 500km ook wel laten uitlijnen, als dat beter is voor je gemoedsrust.
Maar een complete set zou ik ook 1000km laten rusten.
Tenzij je genoeg geld hebt , dan zou ik voor optie 3 gaan; Uitlijnen na montage, en na 1000km nog eens
.
Maar een complete set zou ik ook 1000km laten rusten.
Tenzij je genoeg geld hebt , dan zou ik voor optie 3 gaan; Uitlijnen na montage, en na 1000km nog eens

Dinsdag gaat de weitec eronder, dit moet zo'n 40mm op gaan leveren.
het uitlijnen doet hij ook gelijk, eventueel nastellen over 1000km kost 33 euro.
zo zit ik wel safe.
ik zal mijn bevindingen wel posten.
het uitlijnen doet hij ook gelijk, eventueel nastellen over 1000km kost 33 euro.
zo zit ik wel safe.
ik zal mijn bevindingen wel posten.
BMW rulez
uitlijnen kost +/- 40~55€ vindt ik niet echt wat om op te bezuinigen :z