advies velgen/velggrootte

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
DoubleD

advies velgen/velggrootte

Bericht door DoubleD » 10 aug 2009, 11:26

Kan mij wellicht iemand adviseren over de velggrootte op mijn E46?

Ik heb al diverse topics gelezen, maar mijn vragen zijn nog niet beantwoord. Op dit moment rijd ik in een E46 318i sedan uit 2003 met standaard 205/55 16 velgen. Dit rijdt erg comfortabel, maar het oog wil ook wat. Nu twijfel ik over het monteren van 17" of 18" velgen. Natuurlijk is 18" mooier voor het oog, maar verlies ik niet te veel comfort als ik deze monteer?

Kan ik daarnaast wel 18" monteren? Ik lees veel over breedsets en M-aanpassingen, etc. Op mijn auto heb ik zover ik weet iets dergelijks niet. Zouden velgen met de navolgende specificaties op mijn auto passen zonder dat ze gaan aanlopen?

Maat: 18 inch
Breedte: 8 J
Steek: 5x120

Alvast bedankt voor de adviezen! :amen:

Griffendahl

Re: advies velgen/velggrootte

Bericht door Griffendahl » 10 aug 2009, 12:00

Zonder de ET-waarde van de velg weten we helaas nog te weinig... Als de velg probleemloos moet passen moet je rekenen dat de ET-waarde zo ongeveer tussen de 35 en 50 moet liggen bij een 8J velg.

Voor wat betreft comfortverlies... Ik heb daar eigenlijk alleen nog maar echt negatieve dingen over gehoord van mensen die er zelf niet mee rijden. Wij hebben mijn vaders E46 "geupgrade" van 16" naar 18". Mijn vader, die toch behoorlijk kritisch is met die zaken vond dat er nauwelijks verschil in comfort in zat.

DoubleD

Bericht door DoubleD » 10 aug 2009, 12:27

Griffendahl schreef:Zonder de ET-waarde van de velg weten we helaas nog te weinig... Als de velg probleemloos moet passen moet je rekenen dat de ET-waarde zo ongeveer tussen de 35 en 50 moet liggen bij een 8J velg.
De velgen die ik op het oog heb zijn op Marktplaats te vinden: http://link.marktplaats.nl/269167177
Helaas wel zonder ET-waarde,

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 aug 2009, 12:36

Gelukkig hebben ze op marktplaats een functie waarmee je de adverteerder kunt mailen :+

Maar ik doe een gokje en ik zet in op ET34... Dan passen ze wel met een 225/40 R18 band

scooby79

Bericht door scooby79 » 10 aug 2009, 13:48

maak je ma geen zorgen die passen zonder problemen dat zijn gewoon velgen van een e90 heb ik ook erop achter zelfs 9j breed en voor ook 8j breed de et hiervan is voor 37 en achter 39. moesten ze van een 5 serie af komen niet omdat de et dan veel lager ligt
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”