Zwaar sturen na verlagen....

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door gekke mac » 14 aug 2009, 19:49

De titel zegt het al voor een groot gedeelte :)
Vandaag dus mn Eibach Pro setje eronder liggen! Ziet er uber en strak uit MAAR ik vind um in vergelijking met
zonder de verlaging toch een behoorlijk stuk zwaarder sturen... Tevens als ik een scherpe bocht moet maken blijft ie "in dezelfde stand/draairichting hangen"..... Zodat je um lichtjes moet trug sturen ipv dat ie zich eigen recht trekt...
Hoort dit bij een verlaging of lijkt het maar???
Ze hadden wel behoorlijke moeite met de voorste veren in de werkplaats.... :X

Voor degene die reageren, hartelijk dank voor uw hulp en wijsheid!! :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Griffendahl

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Griffendahl » 14 aug 2009, 19:54

Ik zou zodra je veren een beetje zijn ingezakt snel uitlijnen... Zou wel eens een hoop kunnen schelen.

Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door gekke mac » 14 aug 2009, 19:56

Hij is dus al uitgelijnd... Maar het zal zeker nog een keer opnieuw moeten want hij trekt een tikkeltje naar links....
Hoeveel kilometers moeten er gemaakt willen die veren goed zijn uitgezakt??
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Griffendahl

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Griffendahl » 14 aug 2009, 19:57

Ik denk dat je met 1500-2000 km wel goed zit. Issie ook uitgelijnd op deze veren en wielen... ??

Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door gekke mac » 14 aug 2009, 20:02

Ow die staan er snel op :P Hmmm, ja ze zijn idd uitgelijnd met alles derop en deraan.... Vandaag en morgen nog ff wat snelweg kilometers maken en dan zal ik na het weekend eens verder kijken!!
Dat blijven hangen is dus "normaal"??
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Mac

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Mac » 14 aug 2009, 20:04

Vind het een raar verhaal. Mag toch niet zo zijn dat als je verlaagt, dat hij plots trekt in het stuur en dat je stuur zijn middenstand niet meer vindt?
Zou zeker even teruggaan en mijn beklag doen.

Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door gekke mac » 14 aug 2009, 20:07

Hmmm, tja, euhm, idd dat van die middenstand vind ik ook wel raar.... Ze hebben ook alles waar vloeistof in kan zitten ververst...
Maar dat hij plots trekt in het stuur kan ik niet zeggen... Hij stuurt wat zwaarder dan normaal en blijft "hangen" maar dat is ook nie continu....
Ik zal eens wat kilometers gaan maken en misschien is het dan redelijk voorbij! :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Griffendahl

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Griffendahl » 14 aug 2009, 20:08

Mag absoluut niet zo hangen na een verlaging...

Mac

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Mac » 14 aug 2009, 20:09

gekke mac schreef:Maar dat hij plots trekt in het stuur kan ik niet zeggen...
Wat bedoel je dan met:
gekke mac schreef:want hij trekt een tikkeltje naar links....
Snap je nu niet helemaal meer ;)

Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door gekke mac » 14 aug 2009, 20:21

Hahaha owkej sorry ik raak hier helemaal van de waps.... Ben ondertussen 1292348512837891237509213751 dingen aant doen....
Ahum, hierbij de volledige en goede versie!!

De wagen trekt niet plotseling aan het stuur, het enige is dat ie een tikkeltje naar links trekt tijdens het rijden.
Als ik een scherpe bocht in moet sturen blijft ie (niet continu) in de zelfde richting hangen waardoor ik um lichtjes meehelp met terug sturen.
En verder vind ik um zwaarder sturen dan normaal....

Ik hoop dat ik u hiermee een duidelijk verhaal heb anders heeft mn mede naamgenoot dikke pech ;) :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Mac

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Mac » 14 aug 2009, 20:25

Ik snap hem nu ;) Maar vind het alles behalve normaal dat je wagen nu 'een tikkeltje' naar links trekt tijdens het rijden. Absoluut mee teruggaan!!!

Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door gekke mac » 14 aug 2009, 20:29

Komt goed :) Ik moet zowiezo morgen daarnaar toe want volgens mij hebben ze mn slotbout daar nog liggen... (|
Verder eerst eens wat kilometers maken!
Heren van het goede leven, ik ben ervandoor!! Dub-step feestje in Nijmegen roept om mij en ik dank u voor uw advies en hulp!

Ik heb er maar 1 tekentje voor en dat is: :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Niels » 14 aug 2009, 22:04

Ik denk dat het in de camber zit. Heb je er ook een uitlijn rapport bij?

Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door gekke mac » 15 aug 2009, 11:16

Camber is toch dat de wielen naar binnen staan?? Ik zal dalijk eens kijken of ze echt zo schuin staan dan! :)
Maar een kleine update/edit op het blijven "hangen". Het moment dat ik het stuur moet helpen is echt de laatste kwart van het draaien om de wielen weer recht te zetten.... Verder draait ie gewoon soepel de poepel terug!
En wat het zwaren sturen betreft, het lijkt vandaag wel weer mee te vallen maar kan ook gewenning zijn natuurlijk.... :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Zwaar sturen na verlagen....

Bericht door Niels » 16 aug 2009, 11:48

Klopt idd. Misschien is het ook wel een stukje gewenning :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”